کد خبر: ۳۹۵۲۰


آنفلوانزای پرندگان در 17 قطعه پرنده وحشی در شهر دورست در جنوب غربی کشور انگلستان تایید شد. این گزارش، نخستین همه‌گیری آنفلوانزای پرندگان در این کشور در زمستان سال جاری می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر طبق گفته اداره محیط زیست، غذا و امور روستایی (Defra)، این ویروس ساختاری شبیه به سویه H5N6 دارد. مقامات، یک منطقه پیشگیری در اطراف منطقه آلوده در نزدیکی روستای Abbotsbury مشخص نموده‌اند.

Defra تاکید دارد این سویه خطری برای فروشندگان و مواد خوراکی ندارد و بهداشت عمومی و سلامت انسانها را دچار مخاطره نمی‌نماید.

 

«نیگل گیبنز» مدیر و دامپزشک موسسه DEFRA، اظهار داشت: این نخستین گزارش از همه‌گیری آنفلوانزا در زمستان سال جدید در انگلستان می باشد، علی رغم بی‌خطر بودن این سویه برای انسانها، عفونتی بسیار کشنده برای پرندگان می‌باشد. این شیوع غیر قابل انتظار نبوده است، زیرا ویروس آنفلوانزا سراسر اروپا را فرا گرفته است.

وی افزود: اما توجه به این نکته ضروری است که افرادی که از پرندگان زنده نگهداری می‌کنند (شامل تعداد اندکی پرنده در حیاط خانه و یا فارم پرورشی هزاران قطعه‌ای)، احتیاط کافی در کنترل هر نشانه غیرعادی از بیماری را داشته باشند و با مشاهده هرگونه علایم، به اداره دامپزشکی اطلاع‌رسانی نمایند. همچنین، با انجام اقدامات امنیت زیستی خطر ابتلای پرندگان را کاهش دهند.
 
 
 
نظر شما
ادامه