کد خبر: ۳۹۵۲۷
 

ترکیه موفق شده است تا بدنبال رخداد رسوایی فیپرونیل در برخی کشورهای اروپایی و پس از سالها، صادرات تخم مرغ خود به این کشورها را از سر بگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، به گفته مفسرین صنعت طیور جهانی، ترکیه طی دو ماه گذشته تخم مرغ تولیدی خود را به کشورهایی صادر نموده است که برای سالها هیچ تمایلی به استفاده از محصولات طیور این کشور نداشته اند. کشورهای اروپایی به خصوص طی سالهای اخیر، به دلیل پیشرفت صنایع کیک و شیرینی پزی در آنها وابستگی شدیدی به این ماده پروتئینی با ارزش پیدا کرده اند و هرگونه افت تولید در آنها بایستی به سرعت جبران گردد.

از سوی دیگر طی سالهای گذشته بزرگترین محل اختلاف اروپایی ها با مقامات ترکیه در روند صادرات تخم مرغ، مربوط به نوع محصول ارسالی از سمت تولیدکنندگان این کشور بوده است. تولیدکنندگان این کشور معمولا آن دسته از محصولاتی را به اروپا صادر می کردند که نیازمند پاستوریزاسیون بود. در واقع، ترک ها علاقه ای به صادرات محصولات گروه A خود که مستقیماً امکان مصرف در سبد غذایی خانوارها را داشته است، از خود نشان نمی دادند؛ موضوعی که مقامات ترکیه بهانه ای سیاسی برای عدم مصرف محصولات خود تلقی می کردند.

همچنین مقامات این کشور از امضای قرارداد تولید و صادرات 50 هزار تن تخم مرغ طی شش ماه آینده به ایران خبر داده اند. این مقامات در تلاشند تا قیمت این محصول در داخل ترکیه تغییری نکند.

 
 
نظر شما
ادامه