کد خبر: ۳۹۵۳۶
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: توزیع تخم مرغ منجمد در سطح استان عرضه نشده و توزیع این محصول به شکل سردخانه ای در بازار هم غیر فنی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» اظهارکرد: شناور نگهداشتن در آب یک روش ساده و ابتدایی و علمی جهت تفریق تخم مرغ تازه وکهنه است به نحوی که وقتی تخم مرغ بر روی آب شناور می ماند که اتاقک هوایی آن به اندازه ی کافی برای شناور نگهداشتن تخم مرغ بزرگ شده باشد و این به مفهوم کهنه بودن آن است.

احمدی با بیان اینکه تخم مرغ خوراکی یک فرآورده ی خام دامی فساد پذیر می باشد که صرفا به دو صورت بهداشتی قابلیت نگهداری دارد گفت: تخم مرغ خوراکی کامل، باید در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد (دمای یخچال) و با عمر ماندگاری حداکثر یک ماه قابلیت نگهداری دارد.

وی بیان کرد: تخم مرغ مایع (بدون پوسته)، این تخم مرغ بصورت تازه سه روز و بصورت منجمد به مدت 6 ماه در دمای 18- درجه سانتیگراد قابلیت نگهداری و عمر ماندگاری دارد.

در روزهای اخیر و پس از توزیع تخم مرغ در سطح گسترده، برخی شایعات مبنی بر توزیع تخم مرغ منجمد در سطح استان منتشر شده بود.

توزیع 20 تن تخم مرغ در سطح بازار استان از هفته گذشته آغاز شده است.

استان خراسان شمالی 85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.

18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است.

 
 
نظر شما
ادامه