کد خبر: ۳۹۵۶۰
 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال گذشته و امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت مرغداری کشور بر اثر آنفلوانزا وارد شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «غلامعلی فارغی» امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سالانه حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ و 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت در صنعت مرغ و تخم‌مرغ در کشور ایجاد شده که سالانه تولید این قسمت از صنعت 20 هزار میلیارد تومان است و سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی 2 درصد است.

فارغی اظهار داشت: آنفلوانزا ضربه شدید به تولید وارد کرد و منجر به کاهش 105 هزار تنی تولید تخم‌مرغ در سه ماه گذشته شد به طوری که 18 میلیون مرغ تخم‌گذار و 930 هزار مرغ مادر معدود شد.

وی ادامه داد: بر اثر آنفلوانزا سال گذشته 1500 میلیارد تومان و امسال هزار میلیارد تومان به صنعت مرغ تخم‌گذار و گوشتی خسارت وارد شده در حالی که دولت تنها 150 میلیون تومان تأمین اعتبار کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مشکل اصلی خسارت ناشی از آنفلوانزا عدم تأمین اعتبار مورد نیاز و عدم تشکیل به موقع ستاد آنفلوانزا است.

فارغی بیان داشت: برای جلوگیری از خسارت ناشی از آنفلوانزا تشکیل ستاد ملی آنفلوانزا هر 15 روز یکبار با حضور معاون اول رئیس جمهور ضروری است.

وی گفت: همچنین تأمین اعتبار کافی نقد و برخورد با هر خطاکار دولتی و خصوصی به صورت قاطع، از جمله راهکارهایی است که می‌توان از طریق آن از بروز آنفلوانزا در صنعت مرغ کشور جلوگیری کرد.

 
 
نظر شما
ادامه