کد خبر: ۳۹۵۷۶



شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در آمریکا در سال 2017، نیاز به برنامه های امنیت زیستی ویژه را برای مزرعه های پرورش طیور این کشور با برنامه های واکنش سریع و اضطراری تقویت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر چارلز هچر»، دامپزشک دولتی وزارت کشاورزی در ایالت تنسی امریکا در سمینار تولید و رفاه ۲۰۱۷ که در نَشویل مرکز این ایالت برگزار شد، گفت: هیچ مزرعه پرورش طیوری در برابر شیوع آنفلوانزای پرندگان ایمن نیست.

وی اظهار کرد: بنابراین، داشتن یک طرح برای مقابله با چنین وضعیتی بسیار مهم است و در چنین شرایطی نمی توانیم برنامه ریزی مطلوب و مناسبی انجام دهیم.

این گزارش می افزاید: لغزش در امنیت زیستی محتمل ترین روش برای ورود ویروس به مزارع پرورش طیور است. هر فرضیه ای باید برنامه خاص خود را داشته باشد و حسابرسی داخلی از امکانات و شیوه های خود را به طور منظم انجام دهد.

بر همین اساس، مقامات مربوط در ایالت تنسی، تولیدکنندگان را ملزم کردند یک طرح امنیت زیستی سازگار با برنامه بهبود طیور ملی (NPIP) را به مار گیرند.

شیوع در جنوب امریکا

اولین مورد سویه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H7N9 در ۵ مارس در جنوب امریکا اعلام شد که در گله های پرورش جوجه گوشتی در لینکلن گزارش شده بود.

سپس گله هایی از مزارع پرورش جوجه گوشتی صنعتی در گیلز و تنسی، مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج نشان داد که دچار آنفلوانزای H7N9 از نوع بیماریزایی کم هستند.

همچنین دومین مورد آنفلوانزای پرندگان در ماه مارس ۲۰۱۷ در این کشور تایید شد و سپس در ۱۴ مارس، اداره کشاورزی و صنایع آلاباما (ADAI) پس از سه مورد آنفلوانزای پرندگان، دستور توقف انتقال طیور خاص در این ایالت را صادر کرد.

بر اساس این دستور، انتقال پرندگان به نمایشگاه های طیور، بازار ارزان فروش ها و مزایده طیور متوقف شد.

در ادامه، با مشاهده عفونت های احتمالی در سه ناحیه شمال آلاباما، هم مرز با ایالت تنسی که در آن دو مورد از آنفلوانزای پرندگان قبلا تایید شده بود، رخ داد.

در ۱۶ و ۱۷ مارس در آلاباما مواردی از یک ویروس با بیماری زایی پایین در یک مزرعه پرورش طیور صنعتی در پیکنز و مدیسون تایید شد که هر دو تشخیص مربوط به تشخیص بیماری آنفلوانزای پرندگان (HPAI) در سایر نقاط کشور نبودند.


 

نظر شما
ادامه