کد خبر: ۳۹۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده یک گرگ زخمی در جاده اسلام آباد غرب - کرند غرب نیروهای محیط زیست شهرستان دالاهو عازم محل مذکور شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو در این باره گفت: محیط بانان پس از حضور در محل متوجه شدند یک گرگ سیاه رنگ بر اثر برخورد با خودرو دچار آسیب دیدگی شده است.

«آزاد شیخ ویسی» اظهار داشت: بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و با حضور دامپزشک تلاش برای احیا و نجات زندگی این گرگ بسیار زیبا و بزرگ جثه آغاز شد.

وی افزود: پس از تزریق سرم و برخی داروهای لازم، گرگ مجروح جهت مداوا به کلینیک دامپزشکی منتقل گردید. متاسفانه تلاش دامپزشکان و نیروهای محیط زیست برای نجات جان گرگ بی نتیجه بوده و حیوان بر اثر شدت جراحات وارده از بین رفت.

این گرگ نیمه های شب با خودرو برخورد کرده و صبح پس از روشن شدن هوا رهگذران متوجه آن شده بودند. آثار شکستگی چراغ های خودرویی که با گرگ تصادف کرده بود در محل حادثه وجود داشت اما راننده خودرو محل را ترک کرده بود. در صورت مسئولیت پذیری راننده و اطلاع رسانی در همان لحظات نخست احتمالا این گرگ بسیار زیبا نجات یافته و از بین نمی رفت.

گرگ تلف شده به لحاظ جنسیت نر و میان سال بوده و از جثه بسیار بزرگی برخوردار بود.

متاسفانه قرار دادن بلوک های سیمانی در وسط جاده ها عبور و مرور جانوران وحشی از عرض جاده را با مشکل مواجه و منجر به مرگ بسیاری از آنها بر اثر برخورد با خودرو می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
1
0
درود بر دکتر ساسان حیاطی ...دمت گرم
نظر شما
ادامه