کد خبر: ۳۹۵۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از 14 میلیون جوجه تخم گذار جایگزین 17 میلیون مرغ تلف شده در اثر آنفلوانزا شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان  در فصل‌های سرد سال تشدید می شود و این بیماری در سراسر دنیا هم شیوع دارد .

وی در ادامه  با اعلام اینکه در کشور بیش از ۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به این بیماری شناسایی و معدوم سازی شده است، افزود: این بیماری هنوز کنترل نشده و از سرعت انتشار بالایی برخوردار است، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این بیماری کنترل شود و خاتمه پیدا کند.

رئیس  سازمان دامپزشکی  کشور تصریح کرد: در حال حاضر این بیماری در 8 استان قم، قزوین، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، مرکزی و اصفهان گزارش شده است و متاسفانه آذربایجان شرقی بیشتر درگیر این بیماری است.

معدوم سازی  17 ميليون و 300 هزار مرغ در کشور

رفیعی پور اضافه کرد: تاکنون عمليات معدوم سازی 17 ميليون و 300 هزار قطعه مرغ در 457 واحد مرغداری صنعتی تخم گذار اجرا شده است و در این میان فقط 4  مورد از مرغداری های گوشتی به این بیماری آلوده شدند.

وی  در ادامه با  اشاره به معدوم شدن 17 میلیون مرغ در کشور،گفت: با هماهنگی جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی  بیش از 14 میلیون جوجه تخم گذار برای پرورش و جایگزینی طیور تلف شده به دلیل آنفولانزا در کشور جایگزین شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در صورتیکه این بیماری کنترل نشود به کشوری وارد کننده تبدیل می‌شویم و هزینه های جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
این نشانه نا کار و بی تدبیری سازمان دامپزشکی
که درخواست اعتبار برای طرح دکتر دامپزشک نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
بزرگترين اشتباه ممكن در حالبكه هنوز بيمارى مهار نشده جايگزين كردن چه معنايى دارد جز اينكه اينها هم بعد از كلى هزينه مبتلا شده و بايد معدوم گردند. مسؤولين چرا فكر نمى كنند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این نشون میده که چندین ماه بود که بیماری را مخفی میکردند چون بایستی 3 تا 4 ماه واحد را خالی نگهداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
اگر براى مدت كوتاهى وارد كننده باشيم خيلى بهتر از آنست كه براى هميشه توليد كننده ، مردم و مملكت را به خاك سياه بنشانيم و ديگر راه برگشتى هم باقى نماند .
آقايان در مقطع حساسى قرار داريم به مقدساتنان قسم يك ذره فكر كنيد و فريب نظرات باصطلاح كارشناسى غلط را نخوريد و بيش از اين خود و صنف دامپزشكان را شرمنده مردم و ميهن نكنيد .
از تمام اساتيد محترم و سازمان نظام دامپزشكى خواهانم در اين بزنگاه حساس منفعل نباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
1
سرچشمه شايد گرفتن به بيل

چو پرشد نشايد گذشتن به پيل

گلستان سعدى
مرغدار کاشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
سلام مرغداران کاشان با توجه به این که جاده قم کاشان درگیر شدید بیماری هستند و مرغداری کاشان هم خبر رسیده درگیر شده اند خواهشمند است تمام ضوابط بهداشتی قرنطینه ای را بسیار شدید رعایت کنید ضدعفونی و ماشین و کارگران .....فراموش نشود.حتی کارگران کمتر تردد کنند .یک کلیپی اداره کل دامپزشکی خوزستان ساخته نکات خیلی خوبی داره من از کانال تلگرام مرغداران تخمگذار دانلود کردم نکاتش را به کارگرانتان بگویید خوب رعایت کنند. انشالله خطر از سرمون بگذره
نظر شما
ادامه