کد خبر: ۳۹۶۱۳
 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به طور کلی تخریب هر لاشه در محیط زیست و منابع طبیعی ممنوع است و جهاد کشاورزی متولی این امر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رضا میرزایی» سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تخلیه 500 کیلوگرم لاشه مرغ تلف شده در کانال آب کشاورزی در روستای ضامنجان اراک اظهار کرد: به طور کلی تخریب هر لاشه در محیط زیست و منابع طبیعی ممنوع است و جهاد کشاورزی متولی این امر است.

وی افزود: اگر لاشه حیات وحش اردک و یا هر پرنده دیگری باشد، سازمان محیط زیست مسئول بررسی موضوع و ارائه اخطار و گزارش در این راستا است.

میرزایی گفت: وزارت بهداشت باید علت تلف شدن این تعداد مرغ را بررسی کند، البته سازمان محیط زیست باید به مراکز آلاینده محیط اخطار دهد.

وی ادامه داد: جمع آوری لاشه‌ها و زباله‌ها در سطح استان‌ها بر عهده استانداری است و سازمان محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی عمل می‌کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد:طبق قانون، جمع آوری زباله و پسماندها در روستاها و شهرها بر عهده بخشداری و شهرداری است.

میرزایی تصریح کرد: سازمان محیط زیست بر دفن این لاشه‌ها فقط نظارت می‌کند و بررسی علت تلف شدگی مرغ‌ها بر عهده سازمان دامپزشکی است.

 
 
نظر شما
ادامه