کد خبر: ۳۹۶۱۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
در پی انتصاب «دکتر علی اسحاقی» به ریاست مؤسسه رازی:
«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پیامی انتصاب «دکتر علی اسحاقی» را به ریاست مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تبریک گفت ...
 

حکیم مهر: «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پیامی انتصاب «دکتر علی اسحاقی» را به ریاست مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالي

جناب آقای  دکتر علی اسحاقی

رئیس محترم مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

سلام علیکم؛

احتراماً انتصاب جناب عالی به عنوان «رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی» را تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت روزافزون و توفیق خدمتگزاری مستمر را با بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی همکاران شریف، خدوم و زحمتکش ستادی و شعب وابسته برای آن جناب از درگاه ایزد منان مسألت می نمایم.

با نگاهی گذرا به گذشته نه چندان دور درخواهیم یافت که مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 90 سال قدمت به عنوان مطلع و آغازگر بنیان تشکیلات نوین دامپزشکی در ایران، با ساخت انواع سرم، واکسن‌ها و دیگر مواد بیولوژیک، موجبات پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری‌های انسانی و دامی در کشور را فراهم نموده و با ارتقای نقش و جایگاه دامپزشکی ایران در منطقه، همواره به عنوان پرچمدار خودباوری و خود اتکایی در جامعه علمی کشور محسوب می‌شده است.

تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر همکاران صاحبنظر در حوزه‌های تشخیص، تحقیق و تولید واکسن و مواد بیولوژیک در سال‌های دور و نزدیک فعالیت مؤسسه سبب پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه‌ها گردیده است،

تلاش‌های دامپزشکان صاحب نظر و خوشنامی همچون مرحوم دکتر میرشمسی، جان بسیاری از کودکان این مرزو و بوم را نجات داده است، به طوریکه فرزندان پاک این میهن تا ابد مدیون و مرهون چنین خدماتی بوده، هستند و خواهند بود.

همکاران دانشمند صاحب نامی چون مرحوم استاد دکتر محمود لطیفی، مرحوم استاد دکتر مهدی آمیغی، مرحوم استاد دکتر سید مهدی آقاخان، مرحوم استاد دکتر محمدحسامی قاجار، استاد دکتر عباس شفیعی، استاد دکتر اسماعیل ذوقی، استاد دکتر رضا هاشمی فشارکی، استاد دکتر محمود اردهالی و سایر بزرگانی که نام بردن از آنان خود کتاب قطور و گنجینه‌ای خواهد شد، در چند دهه اخیر بر تارک مؤسسه درخشیده‌اند و نام‌آوران عرصه علمی ایران بوده‌اند.

به دلیل اهمیت مؤسسه رازی، در قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی مصوب آبان‌ماه 1376 رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یا نماینده تام‌الاختیار وی یکی از 8 دامپزشک انتصابی و عضو حقوقی شوراست که در تصمیمات کلان حیطه وظایف و اختیارات این سازمان ایفای نقش می‌کنند.

انتظار می‌رود در دوره مسئولیت خطیر جنابعالی در این مؤسسه با بهره‌گیری از مشاوره همکاران دامپزشک متعهد، متخصص، دلسوز و صاحبنظر، اعتبار علمی و جایگاه تحقیقاتی این مؤسسه در سطح ملی و بین‌المللی تقویت و احیا شود. بی شک تجربه گرانسنگ 90 و اندی سال و کوله باری سنگین از اندوخته‌های علمی، مسئولیت جنابعالی را در این حوزه سنگین‌تر می‌نماید.

رجاء واثق دارد محققان اندیشمند مؤسسه رازی با مدیریت جنابعالی نقش‌های مؤثرتری در حیطه‌ی تحقیقاتی دامپزشکی ایفا نمایند.

در این راستا این سازمان با دارا بودن بیش از 14 کمیته تخصصی که همگی از افراد صاحب‌نظر حوزه تخصصی خود محسوب می‌شوند و برخی از آنان جزء همکاران دامپزشک عضو هیأت علمی مؤسسه رازی هستند، آمادگی هرگونه تعامل و همکاری در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی را اعلام می‌دارد.

امروز جنابعالی بر کرسی ریاست مؤسسه‌ای تکیه زده‌اید که زمانی مرحوم دکتر حامدی، مرحوم دکتر گل سرخی، مرحوم دکتر لویی دلپی، مرحوم دکتر رستگار، مرحوم دکتر رفیعی، مرحوم دکتر کاوه و سایر عزیزان بر آن جلوس نموده بودند و هریک منشأ خیر و تحولات عدیده‌ی مثبت در مؤسسه شده‌اند.

امید است در پایان دوره مسئولیت جنابعالی، مؤسسه رازی با بهره‌گیری از توان، ظرفیت و تجربه‌ی دیرین علمی و عملی خود وبازسازی ساختار و تشکیلات خویش به توسعه و تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه دامپزشکی همت گمارده و ضمن بی‌نیاز نمودن کشور از محصولات مورد نیاز، دگربار به یکی از مراکز مهم و معتبر بین‌المللی تبدیل شود.

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
آیا بهتر نبود بجای تبریک به جامه دامپزشکی کشور تسلیت میگفتند؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
آفرین. به نظرم اگه با دقت به متن نامه تبریک دقت کنید حمایت قاطعانه دکتر صفری از دامپزشکان موسسه رازی رو خواهید دید
dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
این پیام تبریک نبود از صدتا تسلیت بدتر بود
..............
دلسوز میهن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
با تشکر از سازمان نظام دامپزشکی، ای کاش از بقیه تشکلها و مسئولین ذیربط که به اهمیت موضوع واقفند نظیر جامعه دامپزشکان، دانشکده های دامپزشکی، نظام پزشکی، وزارت بهداشت ... هم بخاری بلند می شد. بایستی به مسئولین رده اول کشور نامه نوشت و این تهدید ملی را یادآور شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
واسه ما چه فرقی داره کی رییس موسسه بشه. خدا وکیلی وقتی دکتر هاشم زاده بود واکسنها بدرد نمیخورد.یعنی صفر.خوب حالا یه شیمیست اومده .پس زیر صفر هم بشه با صفر فرقی ندلره.کلا موسسه خیلی وقته تعطیله.
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
براستی آیا امروز در سیستم موجود در موسسه و کشور امکان استخدام و رشد علمی و مطرح شدن بزرگان مرحومی که نام برده شد ، وجود داشت !!!؟؟
یعنی چقدر جسارت میخواهد که وضع موجود را با این بزرگان قیاس کرد !!!؟؟
" آنان" بر اساس شایستگی و توانایی های علمی خود به مدارج عالی رسیدند و نامدار شدند و ما تا امروز از ثمرات کارهای آنها بهره بردیم .
و "اینان" بر اساس وابستگیهای سیاسی و غیره خود و بر پایهای محکمی که " آنان" بجا گذاشته اند به ناگاه خود را در مدارج عالی یافتند!!
حداقل کسی از " اینان " سعی نکرده ، همان را که از " آنان " باقی مانده را همانطور نگه دارند!!
و راستی ثمره این چهارده کمیته تخصصی نظام تا کنون چه بوده که بعد از این چه باشد !!؟؟
چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
مبارک است .درود بردکتر صفری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
مدیریت منابع انسانی که رکن اصلی یک مجموعه است چه معنا دارد که انحصارا در ید یک دامپزشک باشد ؟!! هر فردی که بیشتر تعصب میهن و مردم کشورش را داشته باشد برازنده این منصب می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
الحق که بهترین انتخاب رئیس برای موسسه اتفاق افتاد.
امید است که توفیقات موسسه هر روز روز افزون باشد
نظر شما
ادامه