کد خبر: ۳۹۶۲۰
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک گفت: 250 لاشه مرغ تلف شده در روستای ضامنجان این شهرستان به صورت بهداشتی معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا جوانمرد» افزود: در پی تخلیه غیر بهداشتی 500 کیلوگرم لاشه مرغ توسط افراد ناشناس در روستای ضامنجان شهرستان اراک، واحد مبارزه شبکه دامپزشکی این شهرستان به محل اعزام و با همکاری دهیاری و بخشداری منطقه چاه بهداشتی حفر و لاشه ها به صورت بهداشتی دفن و معدوم سازی شدند .

وی ادامه داد: با انجام معاینات انجام شده مشخص شد، علت تلف شدن این لاشه ها بیماری نیوکاسل بوده است .
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک تصریح کرد: هیچ یک از مرغداری های منطقه با پایش های انجام شده به بیماری های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل در گیر نیستند و احتمال ورود این لاشه ها از شهرستان ها و استان های همجوار به این منطقه وجود دارد .

دکتر جوانمرد گفت: نحوه و محل ورود این لاشه ها به شهرستان اراک و تخلیه غیر بهداشتی آنها در مناطقه ضامنجان در دستور کار نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی این شهرستان قرار دارد .

وی از مردم و واحدهای تولیدی منطقه ضامنجان و شهرستان اراک خواست در صورت مشاهده هرگونه ماشین های حمل غیر بهداشتی طیور، موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اراک اطلاع رسانی کنند .

رئیس شبکه دامپزشکی اراک یاد آور شد: از ابتدای فصل زمستان تا کنون حدود 23 مورد نمونه برداری از واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است و تا کنون موردی از بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است .

کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی و ساروق و معصومیه تشکیل شده است .
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است .

 
 
نظر شما
ادامه