کد خبر: ۳۹۶۳۱
 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا طیور گوشتی استان به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان(H۵) مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر وهاب پیرانی» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی درخصوص تلف شدن 30 هزار مرغ به دلیل مبتلا به آنفلوانزا و نیوکاسل گفت: دو مرغداری در چوار به علت ابتلا به بیماریهای نیوکاسل و آنفلوانزای H9 تلفات بالایی داشته اند که این بیماری ها دارای واکسن هستند و از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری می باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: مرغداران باید بصورت آزاد این واکسن ها را تهیه کرده و توسط خود مرغداران و با رعایت شرایط قرنطینه ای و بهداشتی و مطابق برنامه های دامپزشکی مصرف شوند.

پیرانی افزود: اقدامات لازم در خصوص نمونه گیری و تشخیص علت تلفات در این دو واحد مرغداری گوشتی توسط دامپزشکی انجام شده و دامپزشکی شهرستان و استان مطابق دستورالعمل های مربوطه وظیفه سازمانی خود را انجام داده اند و هیچ گونه کوتاهی در این خصوص صورت نگرفته است.

مدیر دامپزشکی استان با بیان اینکه اقدامات و مکاتبات لازم برای جبران خسارت وارده در حال انجام است بیان کرد: لازم به ذکر است تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا طیور گوشتی استان به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (H5) که بیماری مشترک بین انسان و دام است شناسایی و مشاهده نشده است.

 
 
نظر شما
ادامه