کد خبر: ۳۹۶۳۷
 

بر اساس نتایج تحقیقاتی که اخیرا صورت پذیرفته است، بسیاری از تولیدکنندگان صنعت طیور در سطح جهان اقدامات امنیت زیستی را به نحو سهل انگارانه ایی انجام نمی دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «دکتر ناتانیل تابلانت» دامپزشک کالج ویرجینیا در این مورد گفت: به نظر می رسد تا بسیاری از تولیدکنندگان صنعت طیور تحت شرایط خاص فعلی و رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از انجام و رعاتی این اقدامات، به نوعی خسته شده اند.

وی معتقد است که سیستم ایمنی بدن پرندگان در گسترش بیماری هایی که رفاه، عملکرد و سودآوری مزارع پرورش ما را هدف گرفته است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. تحت چنین شرایطی، صحبت در مورد امنیت زیستی بایستی به شیوه ای سرگرم کننده بوده و تصویر شفافی از چگونگی کارکرد آن برای بخش اقتصادی مزارع پرورش طیور ترسیم گردد.

تابلانت ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که توسط این محققین صورت پذیرفته است، بسیاری از کارگران مزارع پرورش به منظور صرفه جویی در وقت، اقدامات امنیت زیستی در مزارع را دور می زنند، اما این نکته به اثبات رسید که بهره گیری از دوربین های مداربسته در مناطق بحرانی تا حد زیادی این دور زدن ها را کاهش می دهد.

وی که از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 2015 میلادی به عنوان نمونه ای قابل بحث صحبت می کرد، پیشنهاد کرد تا در شرایط رخداد آنفلوآنزا از مواد و تجهیزات یکبار مصرف استفاده گردد و این تجهیزات را نیز بتوان به سرعت پوشید و استفاده نمود.

محقق کالج ویرجینیا در پایان گفت: تلاش در جهت ساده سازی اقدامات امنیت زیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه