کد خبر: ۳۹۶۵۳
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
رئیس انجمن کشتارگاه‌های دام اظهارات اخیر خود را تکرار کرد:
«حسین مرادی» ضمن پافشاری بر انتقادات گذشته خود از آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، دامپزشکان را به تکبر و تعصب متهم نمود ...
 

حکیم مهر: «حسین مرادی» رئیس هیأت مدیره انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور در واکنش به نامه اخیر رئیس سازمان نظام دامپزشکی (اینجا) و طی اظهاراتی در مجمع سالانه سهامداران شرکت بسیم گوشت، ضمن پافشاری بر انتقادات گذشته خود از آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، دامپزشکان را به تکبر و تعصب متهم نمود!

وی در کانال اطلاع رسانی انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور متن سخنرانی خود را منتشر نموده است.

به گزارش حکیم مهر، متن اظهارات وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم، به نستعین آنه خیر ناصر و معین

قال علی علیه السلام "لا یتعلم من یتکبر"؛ امیرالمومنین می فرماید "آنکه تکبر دارد، از علم و دانایی محروم است". تکبر و تعصب دو خصلت شیطانی مذموم است. ایشان در مورد تعصب در خطبه ی قاصعه می فرمایند: "فاما ابلیس تعصب ... و قال انا ناری و انت طینی"، ابلیس فرشته مقرب خدا آنگاه که تعصب ورزید و گفت من از آتش آفریده شده ام و تو از خاک، در موضع نادانی قرار گرفت و از مقام خود خلع شد. تکبر و تعصب حتی فرشتگان را تباه می کند زیرا موجب کج فهمی و نادانی می شود، بنابراین برای آنکه ادراک پدید آید و علم و آگاهی حاصل گردد، باید از تکبر و تعصب پرهیز کرد.

اینجانب مکرراً عقیده خود را متکی به شواهد مستند و دلایل کافی مطرح کرده ام، لاکن عده ای سخن ما را به دلیل تکبر و تعصبی که دارند، ادراک نمی کنند؛ از سخن ما کج فهمی می کنند و از روی نادانی ما را به انواع تهمت ها متهم می کنند.

ما گفتیم آئین نامه شرارت است و برای این ادعا شاهد داریم؛ شما مصیبتی که در مشهد واقع شد یا پرونده ای که در قزوین در حال رسیدگی است و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنید؛ خواهید دید مسئول فنی کشتارگاه بخش مهم مشکل را تشکیل می دهد.

ما گفتیم آئین نامه برای مسئول فنی که توسط کارفرما استخدام می شود مختصات نادرستی تعریف کرده است؛ جای درست مسئول فنی باید در حوزه کنترل کیفیت محصول در کشتارگاه و وظیفه او باید انجام وظایف کارفرما برای اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان باشد. آئین نامه متاسفانه مسئول فنی را به عنوان نماینده دامپزشکی و با اختیارات بازرس دولتی تعریف می کند و این غلط است، مگر آنکه ماده ۱۹ حذف شود و مسئول فنی حقوق و مزایای خود را از دولت دریافت کند.

ما گفتیم که نابسامانی در حوزه نظارت بهداشتی و کنترل کیفیت محصولات کشتارگاهی مشکلی است مزمن که آسیب های جدی در بر دارد. بر اساس تحقیق میدانی انجام شده مستند به مشاهدات عینی، عنوان کردیم در اکثر کشتارگاه ها مسئولین فنی ارزش افزایی ندارند و این یعنی در حوزه مفاهیم سازمانی اشتغال آنها کاذب است. قید اکثر در گزاره ی مذکور یعنی تعمیم این واقعیت به همه ی اشخاص در همه ی کشتارگاه ها نارواست، لاکن مصادیق فراوان دارد.

اینها همه سخن ما و موضع ما بود و متاسفانه آقای محترمی اتهامات نادرستی مطرح کرده است، در حالیکه شایسته بود ایشان به اقتضای جایگاه سازمان نظام دامپزشکی که گروهی از فرهیختگان و نخبگان را نمایندگی می کند، با شأن حق مداری در مشاهده، دقیق و در استنباط، توانا و در قضاوت، عادل باشد.

در پایان ازخداوند مهربان علم فراوان و رهایی از تکبر و تعصب را مسئلت می کنم.

 

پی‌نوشت حکیم مهر:

ایشان یا واقعاً از واقعیت مباحثی که مطرح می کنند، اطلاع ندارند و یا خود را دانسته به بی اطلاعی زده اند.

دوست گرامی! تولیدکننده محترم! فعال محترم صنفی! شما که می فرمایید "مسئول فنی کشتارگاه بخش مهم مشکل را تشکیل می دهد"، می دانید ریشه این به قول شما مصیبت ها و پرونده ها چیست؟! مشکل اصلی اینجاست که همکاران شما با دور زدن ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مقاومت در برابر قطع رابطه بین مالی مستقیم بین مسئولین فنی بهداشتی و کارفرمایان، شرایط را طوری فراهم آورده اند که قشر شریف و مظلوم مسئولین فنی بهداشتی بخاطر فقدان امنیت شغلی و فشار کارفرمایان، گاهی اوقات ناگزیرند چشم بر روی تخلفات برخی از همکاران حضرتعالی ببندند و رخ دهد آنچه که نباید اتفاق بیفتد!

هر چند که اغلب مسئولین فنی بهداشتی، با قاطعیت تمام به انجام وظیفه تعریف شده و حفاظت از سلامت عمومی جامعه می پردازند، ولی متاسفانه گاهی اوقات فشار دوستان شما به حدی افزایش می یابد که چنین تخلفات و به قول شما مصیبت هایی هم رخ می دهد.

آینه چون نقش تو بنمود راست

خود شکن آیینه شکستن خطاست

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
1
1
از حکیم مهر درخواست داریم این شخص را خیلی بزرگ نکنند
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
واقعا این ................. ویا ... تشریف دارن، وقتی آدم ........ بزاری راس امور این هم ..... میکند بدین شکل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
بفرمایید مسئولین محترم سازمان دامپزشکی قبلا هم عرض کرده بودیم لطفا پاسخ ایشان را بدهید که تکرار نفرمایند.
لطفا باز هم با سکوت همراهشان نشوید. ما که مهم نیستیم لطفا نگذارید مستقیما به شما هم توهین کنند.
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
1
1
ایشون ظاهرا دچار یک نوع توهم و خودشیفتگی شدن
دکتر دقیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
از حکیم مهر خواهشمندیم .......‌گویی برخی .... را در سایت قرار ندهد، زیرا قرار دادن صحبتهای این آقا تو سایت یعنی ارزش دادن به ...... این اشخاص.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
برادر محترم
احتراما سلاخی و قصابی با بازرسی گوشت تفاوت دارد.
زمانی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
خیلی جالبه...
به من بخش خصوصی همه جوراختیاری بدید،وام بدید،تسهیلات بدون سود بدیدوهیچ نظارتی که منافع مالی من به خطرمیندازه هم درکارنباشه تاهرطورخودم صلاح میدونم عمل کنم.چرا...چون آسمان سوراخ شده ومن ...

دراینکه ماده 19ابهامات وایراداتی مانندعدم پافشاری سازمان دامپزشکی برلحاظ ماده 18 داره شکی نیست ولی لطفا باادبیات کوچه بازاری وسخن بزرگان،هر حرف بی ربطی رو به شنونده القانکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
حکیم عزیز این آقا از فامیلا هستن که توجمع شرکاش نشسته ......... گعته؛برمیدارید مینویسید که ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
بنده مسئول فنی کشتارگاه طیور در ............. هستم.
متاسفانه هر وقت یکم قوانین رو اجرا کردیم از لحاظ مالی تحت فشار قرار گرفتیم!
امسال تا 4 ماه هم حقوق هامون عقب افتاده!
الان که این متن رو مینویسم حقوق ماه ابان و اذر رو نگرفتم! هنوزم معلوم نیست قراره کی بگیرم.
مشکل متاسفانه اینه که در ................ یک عده از دوستان کشتارگاهی هدیه دریافت میکنند! نمونش ابتدای امسال که قرار بود ماده 19 اجرا بشه بعضی از دوستان ............... از اجرای این قانون ناراحت بودند! به چشم دیدم که مطرح میکنم! چرا؟ چون در صورت اجرای این قانون دیگه کشتارگاه ها لزومی بر هدیه دادن به عزیزان پیدا نمیکنند!
هر وقت قرار باشه از ............... بیایند بازدید مدیریت کشتارگاه از قبل خبر داره! ببینین فساد چقدر ریشه داره!
اگرم یک عده بخواند در سازمان سالم کنند مشکل بعدی این هست که سازمان قدرت کافی رو نداره!
و کشتارگاه ها هم این رو خوب میدونند!
ما بعد 4 ماه عقب افتادگی مالی خواستیم یک شب نریم کشتارگاه تا مدیریت رو تحت فشار قرار بدیم! ولی طی تماسی که رئیس شبکه با فرماندار شهر و اداره کل .......... برقرار کرد اجازه ندادند ما اینکار رو بکنیم!
در واقع از ظلم مدیریت حمایت کردند!
و کشتارگاه ها از فساد و عدم قدرت .............. خبر داره و استفاده میکنه.
وگرنه این اقا جرات نمیکرد با این ادبیات صحبت کنه!
اگر بازرسی از کشتارگاه ها زیر نظر وزارت بهداشت بود ایا اوضاع کار اینجوری بود؟ ایا این اقا شهامت داشت با این ادبیات صحبت کنه؟
از ماست که بر ماست...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
با سلام و احترام به همکاران ارجمندم
من قصد انتقاد به ایشان را ندارم چون معتقدم فهم و شعور انسان ها به حدی کافی هست که با یک بار گفتن کلامی آن را متوجه شوند. دوست عزیز آقای مرادی:
اگر وجود مسئولین فنی و ناظرین شرعی در کشتارگاه اضافه است، بسم الله، خودتان در خط کشتار حاضر شده و بر ذبح شرعی و مسائل بهداشتی دام ها نظارت کنید! نکته اینجاست که بسیار خوشحال میشویم اگر موارد مورد نظارت خودتان را جرات پیدا کرده و با خانواده در یک سفره میل نمایید! کلام شما و افکار شما مبنی بر حذف ناظرین شرعی و مسئولین فنی و بهداشتی کشتارگاه ها به نوعی اقدام علیه امنیت زیستی شهروندان محسوب شده و قابل پیگرد می باشد. برادر عزیز لطفا سنجیده تر صحبت کنید و سنگ بنای بازی با جان میلیون ها شهروند ایرانی را نگذارید. امیدوارم که وجدان آگاه همکارانی که قصور میکنند هم بیدار شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
جناب حکیم مهر قسمتی از مقصر شما هستید که تریبون مجانی در اختیار این آقا قرار دادید...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
ایراد بنظر بنده بخاطر سازمان ....... دامپزشکی است که همچین افرادی جرات پیدا میکنن.
شک نکنید.
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
2
0
چرا بعضی دوستان اصرار بر کتمان حقیقت واضح میکنند !!!؟؟؟
اتفاقا" این فرد هر کسی که هست فقط بنظر می آید دارد با صراحت و حتی صداقت واقعیتی عینی و ملموس را بیان میکند و طبیعتا" مزه حقیقت خیلی تلخ است !!
برای درک مصادیق ادعاهای ایشان لزومی به رفتن به کشتارگاهها نیست براحتی در همین سایت حکیم مهر در اغلب کامنتها در زیر اغلب مطالب شواهد و اعتراف نامه های فراوانی را براحتی میتوان یافت که ادعاهای ایشان را تصدیق میکنند .
مشکل اصلی، در فرهنگ ما این است که حرف صادقانه و صریح را بی ادبی می نامیم و بیشتر دوست داریم مطالب با چاشنی دروغ به عرض و سمع ما برسد!!!
آیا بهتر نیست بجای مقابله با حقیقت تلخ بر رفع ایرادات بسیار خطیری که عیان شده حتی اگر کم باشد اهتمام ورزیم و به یاد داشته باشیم که اعمال ما توسط همه دیده میشود ولی متاسفانه خصلت ملاحظه کاری و محافظه کاری ایرانی این تصور را برای خاطیان ایجاد میکند که دیده نمیشوند و همین امر نیز بر عمیق شدن تخلفات و تسری آن به دیگران می افزاید !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
آقای مرادی عزیز!
طرحتان را به ریاست سازمان دامپزشکی اعلام فرمایید تا توسط سازمان و نظام دامپزشکی و انجمنهای صنفی مسوولان فنی و‌نیز کارفرمایی مورد بررسی قرار گیرید اما اگر دنبال مشهور شدن هستید راههای زیادی وجود دارد،جنابعالی مگر می خواهید هنرپیشه سینما شوید که هر روز جنجال درست می فرمایید
اماااا اگر می خواهید GMP بازی در بیارید مثل مهندس ... .............. خواهیم کرد.مسوولان فنی داریم که توان جنجالسازی بالایی دارند همانگونه که نقشه های ................ را رو کردند.(در این مورد حکیم مهر کمک شایانی به مسوولان فنی و جامعه دامپزشکی کشور کردند که قابل ستایش است)
ناشناس
|
Singapore
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
مثل اینکه درصد لیدوکایین آب نبات تولیدی خ توانیر خیلی بالاست.
باز هم مانده! ( | )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
1
برادر بزرگوار
این ادبیات مال زمانیه که بجای مدرسه ,اکابر بود و تازه ماشین دودی اختراع شده بود.
برادر جان اکنون سال 1396 است و ایران هم یک کشور در حال توسعه.قطعا هم دولت و هم ملت برای علم و دنش جایگاه ویژه ای قائل هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
..... آره کاذبه کار مسولین فنی .فقط باید در نبود مسول فنی سلامت مردم بازیچه دست ............ بشه تا هر نوع دام تب دار و خونگیری ناقص و بیماری ک دوس دارنو بدن ب مردم بخورن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
چشمان سوم و هشیار جامعه دامپزشکی روح مهندس ...(همون) را در جلسه محور بهداشت و سازندگی ایران!!! بخوبی می بینند.
اشتباه آقای مرادی در این است که روی مهره سوخته حساب باز کرده اند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
قبلا کامنت گذاشته بودیم که بزودی سر از لژهای فراماسونری و فرقه های شیطانپرستی در میاریم .ایشان کمی پا را فراتر گذاشت و مسوولان فنی را شیطان خطاب کرد.در جواب باید گفت که هم خدا و هم بندگان خوب خداوند همه چیز را می دانند و اینکه انجمنهای صنفی مدارک و مستندات بسیاری را جمع آوری کرده اند که در صورت صلاحدید به مقامات کشوری و مطبوعات ارائه خواهند کرد تا بفهمند بعضیها تحت لوای اشتغالزایی چه جنایاتی مرتکب می شوند.خداوند همه بداندیشان و بد کرداران را هدایت نماید
حسین مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
1
0
مدیریت محترم حکیم مهر
با سلام و عرض ادب
بنده راضی نیستم مطالبی که در کانال انجمن کشتارگاه های دام که برای مخاطبین خاص این کانال منعکس میشود شما بردارید و از آن بهره برداری کنید. این عمل شما سوء استفاده و خلاف اخلاق است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب ... سلام
راستی کشتارگاهتان ...................... مجددا بازگشایی شد یا همچنان پلمب می باشد؟
...............................
دکتر وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
انصافا که دوست ناشناس بالایی درست میگن ،خداییش دور از تعصبات بیاییم منطقی تر به موضوع نگاه کنیم ،همیشه دنبال انگشت اتهام سمت امثال جناب مرادی ها نباشیم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
اگه اینقد ایشان را دوست دارید ومرتب ........ ایشان را منتشر میکنید چرا عکس عبوس ازش میزارین. .................. همه ش اخم کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
با سلام.حالا ایران رو بزاریم کنار. در کشور برزیل سازمان دولتی بنام SIFبر کیفیت فرآورده های خام دامی نظارت دارد و نه یک نفر که یک تیم در هر کشتارگاه برای بازرسی بهداشتی حضور دارد.از بقیه کشورها خبر ندارم ولی قریب به یقین مکانسیم مشابهی حکمفرماست .اونوقت فقط در ایران جایگاه مسئول بهداشتی اشتباه تعریف شده. جل الخالق. والا بیشتر لز این سعی نکنید کسی که خودش را به خواب زده را نمیتوان بیدار کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
1
راستی چرا ............... جواب ایشان را نمی دهند.نکنه....
غریب اشنا
|
Germany
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
1
0
در کل جواب مرادی ومرادیها خاموشیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
آقایان روسای صنف ....... بدونند مردم به اعتبار تایید سازمان دامپزشکی گوشت دام و طیور رو از ایشان تهیه میکنند. با این شبکه های اجتماعی خیلی راحت میشه افراد رو به خاک سیاه نشوند . طوری که با التماس هم نتونید یک کیلو از تولیداتی که خودتون هم حاضر به مصرف آن نیستید رو به مردم بفروشید . از ما گفتن بود .
به روسای سازمان عرض میکنم اگر به این نتیجه رسیده اید که توانایی توجیه این افراد رو ندارید ، فقط یک هفته اجازه بدید، خود مسئولان فنی که چیزی برای ازدست دادن ندارند کاری میکنند که این افراد به التماس بیفتند .
آنتی فتنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
1
آقای مرادی از احادیث و قرآن بیان فرموده اند که نشاندهنده مطالعه قوی ایشان است لیکن دشمنان ائمه هدایت با سو تفسیر آیات قرآن،ائمه هدایت را به شهادت رساندند و نیز یاد آور شویم که خود شیطان هم مربی فرشتگان بود اما تا پای عمل آمد طغیان کرد فلذا در دین مبین اسلام مهم عمل شخص است نه شعار و حرف.
اما بعد! شما بخوبی واقف هستید که دولت توان استخدام این همه مسوولان فنی را ندارد و همچنین توان حذف هم ندارد.پیشنهاد می شود جنابعالی و همفکرانتان حقوق مسوولان فنی را به حساب دولت واریز فرمایید که دغدغه بهداشتی شما مرتفع گردد.
عملکرد شما با صداقتتان همخوانی ندارد.حضرت امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: دروغ کلید هر پلیدی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
1
چشم سازمان روشن
نظام و سازمان کلاهشونو بذارن بالاتر
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
متاسفام برای خودم که رشته ای خواندم که باید امثال ایشان در مورد ما اظهار نظر کننداین چه رشته که هیچ احترامی نداره..کار نداره..همه هم در اون اظهار نظر میکنن
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
af
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
1
احتمالا" ایشون قرار بوده ............ بشن دست سرنوشت ایشون رو به این سو کشانده ، خطبه سرائی و قلم فرسائی شون که خوبه فقط تحت تأثیر میزو صندلی و اطرافیانشون جو گیر شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
...............................
دلسوزان و مسوولان فنی با هوش و جوانان برومند این سرزمین اجازه نمی دهند اموراتشان دست یک ...... بیفتد.آره مهندس! آره دلبندم!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
تابحال توجه کردی که مگر فقط دامپزشکی است که نظارت بخش خصوصیش پر اهمیت و مخاطره انگیز است. آیا کارشناسان مستقر در صنایع غذایی حوزه نظارت وزارت بهداشت مسئولیت کمی دارند؟
چرا به این جمله که " اگر به دامپزشکان حقوق به موقع ندهید و یا وابتسته به کار فرما باشند، به بهداشت کشور خیانت خواهند کرد" را بعنوان یک اهانت به جایگاه و شأن حرفه ای توجه نمی کنید. مگر بالاترین تعرفه حقوقی یک دکتر دامپزشک قدر است که برای دریافت حقوقش در آیین نامه و دستورالعمل های توجیهی دولت با این دفاع محقر استناد می شود؟
وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو بعنوان درصوریتکه تمامی کارشناسان مسئول تحت پوششان در صنایع مستقیما از مدیرعامل برابر با ضوابط قوانین استخدامی کشور حقوق دریافت می کنند، بعضی این شأن را برای دامپزشکان قائل نیستند. مهندسین ساختمان و کارشناسان نظارتی بسیاری از دستگاه های حساس کشور مستقیما از ذینفع حقوق می گیرند که خطاهایشان بعضا قابل ردیابی نمی باشد اما محصولات خام دامی حداقل 3 مرتبه دیگر غیر از همان کارشناس تحت نظارت قرار می گیرند و اتفاقا بهترین عملکرد را به تناسب داشته اند مورد تردید قرار می گیند و اتفاقا خود ما هم در مکاتبات و پی گیری هایمان عجولانه به آن صحه می گذاریم. ببینید چرا کار فرما حقوق آنها را به موقع می دهد و اتفاقا محترم هم هستند اما با کارفرمایان حوزه نظارت دامپزشکی برای اینکه درحقوق دامپزشک اجحاف نمایند که هزار جور راه پس از قرارداد ماده 19 به نظرشان می رسد و بعضا درحال انجام هستند حاضر نیستند حتی زحمت دور زدن دستورالمل را به خودشان بدهند و یکسره به همکاران خدوم دامپزشکی بی پروا می تازند و کسی هم... شاید چون خیلی ذی نفوذ هستند. شایدهم از باباهاشان حساب می بریم و شایدهم...
حسین ترابی
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
اینهمه ....... و تکبر رو فقط سرمایه داران ....... و ........ ایرانی دارند نه دامپزشکان و سایر تحصیل کردگانی که با وجود تلاش شبانه روزی شان برای سلامت جامعه هشت شان در گروی نه شان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
ضمن تشكر كامنت فوق (كمي اصلاح و تكميل )
مگر فقط دامپزشکی است که نظارت بخش خصوصیش پر اهمیت و پر مخاطره است. مگرمسئولين بهداشتي صنایع غذایی وزارت بهداشت مسئولیت کمی دارند؟
چرا به قبح این موضوع که " اگر به مسئولين بهداشتي حقوق به موقع ندهید و یا وابسته به کار فرما باشند، به بهداشت کشور خیانت خواهند کرد" توجه نمي كنيم. و توجه نمي كنيم كه با اين توجيه داريم با دست خود به كارشنان اين صنف پر زحمت اهانت مي كنيم و جایگاه و شأن حرفه ای دامپزشكي در ايران را نابود مي كنيم. جالب است كه يكى از دلايل اجراي ماده ١٩ را در ايين نامه مربوطه تلويحا همين موضوع ذكر مي كند. تضمين دريافت حقوق اندك و ناقابل به چه قيمتي.
کارشناسان مسئول صنايع غذايي تحت نظر وزارت بهداشت مستقیما از مدیرعام در چارچوب قوانین استخدامی کشور مستقيما از ميرعامل حقوق دریافت می کنند، اما هيچگاه نه خائن مي شوند و نه بي حقوق و هميشه محترم هستند و همچنين مهندسین ساختمان و نيز کارشناسان نظارتی بخش خصوصي ساير دستگاه های دولتي.
مشكل كجاست؟! مثالي است كه مي گويد، حرمت مسجد و متوليش نگه مي دارد، كه نداشتيم. الان هم خود كرده را تدبير نيست.
به نظرم نظام بايد تعرفه را مشخص كند و حقوق را هم كارفرما مكلف است برابر با تعرفه و قوانين كشور پرداخت نمايد و بازرسان سازمان و نظام هم بر عملكر دو هم بر مستندات پرداخت حقوق نظارت كنند و درصورت عدم پرداخت به موقع حقوق و شكايت همكارمان هر دو سازمان به حمايت كنند. و اگر مشخص شد كادر بهداشتي اهمالي داشته اند به جد برخورد بازدارنده شود. الان كه شده بازي موش و گربه.
ضمنا اگر مانند ناظرين شرعي حقوق نارين بهداشتي از محل عوارض پرداخت شود كه هيچ بحثي نخواهد ماند. اگر در گزينش كادر فني دقت نشود اندك كارشناسان متخلف مهم نيست كه به انان از چه طريقي حقوق مي دهيد چون بخوان سازش كنن ميكنند و انوفت اين حقوق صرقا حقوق پايه شون محسوب مي شود. دامپزشكان و توليد كنند گان ما با شرف هستندو باغيرت و مطمئنا به لحاظ حفظ و تكريم حرفه و صنعتشون و احترامي كه براي هم وطن خود قايل هستد خودشان اين اشخاص را شناسايي و حذف خواهند كرد. يادمان باشد قانون و ايين نامه هم قابل بازبيني و اصلاح است.
ببخشيد اگر اصلاح نشد و پر اشكال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
ان یار کز او گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
هویدا که نخست وزیر شاه ملعون بود درسته دیگه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
جناب اقای مرادی

رئیس هیات مدیره انجمن کشتارگاههای دام سراسر کشور

سلام

من محمد حسن گلپایگانی، دامپزشک به شماره نظام دامپزشکی ٢٠٥٢٠٩ عضو کوچکی از خانواده بزرگ دامپزشکی هستم .با بسیاری از کارفرمایان و به ظن من کارافرینان و ارزش افرینان صنعت دام و طیور کشور اگر نه رفاقت که به یمن اشنایی ، ارادت دارم و معمولا اگر یادداشت انتقاد و یا پیشنهادی داشته باشم در محافل دوستانه و شفاهی یاداور میشوم و کمتر قلم بر کاغذ میلغزانم. مدتی است مطالب شما در رسانه های مختلف مطالعه کرده ام ، و لازم دیدم تا به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ دامپزشکی و نیز برادری کوچک مطالبی چند در خصوص دامپزشکی و جایگاهش را خدمت شما بزرگوار، یاداور شوم از همین رو این نامه سرگشاده را خدمتتان إرسال مینمایم:

١- علوم اکادمیک به دنبال ارتقا دانش بشری در زمینه بهداشت و إیجاد مقوله امنیت غذایی ، سامانه هایی مثل GMP, HACCPو ... را به صنائع غذایی معرفی کرد و به دنبالش وظائفی برای مجریان و دست اندرکاران آن تعریف نمود. بر همین أساس روابط مدیرعامل و مسىول کنترل کیفیت و مسىول فنی بهداشتی را نیز تعریف نموده است.

٢- قانون سازمان دامپزشکی در سال ١٣٥٠ به عنوان یک قانون متعالی است که توانستنه بسیاری از مشکلات فراروی بهداشت و سلامت جامعه را ببیند اگرچه مشکلات دهه شصت و هفتاد کشور پس از جنگ ، فرصت تدوین بسیاری از ایین نامه ها را گرفت ، شاید فرصتی برای بسیاری از سودجویان فراهم کرد تا در نبود قانون مدون و کلاسیک به ساخت و ساز دامداری و کشتارگاه ، تولید و پرورش انواع دام دست بزنند که امروز مشکلات عدیده ای برای خود و سایرین از جهت استقرار (سخت افزار ) و اجرای ضوابط بهداشتی (نرم افزار)فراهم اورده اند . خیل واحدهایی که با انواع مجوز از مراجع چندگانه و نا مرتبط بدون کسب مجوز دامپزشکی در أقصی نقاط کشور سر براورده و امروز داعیه تولید ولو غیر بهداشتی و ناسالم را دارند از ان جمله اند.

اما سالهای پس از سازندگی و قدم گذاردن در مسیر جهانی شدن بالاخص اصرار هایی که بر حضور در سازمانهای تجارت جهانی و غذا و خوار و بار و بهداشت و ادعای اینکه محصول با کیفیت ایرانی قابل رقابت با محصول خارجی است ، تمکین به ضوابط و ایین نامه ها و دستورالعملهایی را می طلبید که با اقتضای جامعه داخل و خارج در هم امیزد سبب شد تا نخبگان و سیاستگذاران بهداشت عمومی ، آیین نامه وزین نظارت بهداشتی دامپزشکی را پدید اوردند . شاید وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد را پس از آن به فکر بسط آن به حوزه مهم غذا افکند چه، إصلاحیه ماده ١٤ مواد خوراکی اشامیدنی و یا الزام أجرای استاندارد در خوراک دام و ... نتایج آن بوده است.

٣- آیین نامه وزین نظارت بهداشتی دامپزشکی برخاسته از ضوابط بین المللی جهت تضمین کیفیت محصولات خام دامی است که امروزه بسیاری از ارزش افرینان فهیم کشتارگاهی که به دنبال صادرات محصولات به کشورهای برتر دنیا و أخذ گواهینامه ها و استاندارد های روز دنیا هستند ، با درک نقش دامپزشک در کشتارگاه و ارتقا کیفیت محصولات ،بعضا ضرورت حضور بیش از دو یا سه دامپزشک در کشتارگاه را درک کرده اند .براستی نقش دامپزشک در پیشگیری از بروز بیماریها و هزینه های گزاف درمان در کشور چقدر هست؟ آیا اندیشیده اید عدم حضور دامپزشک چه خساراتی بر پیکره سلامت جامعه وارد می سازد ، ایا حساب کرده اید زنجیره تولید غذای سالم تا چه حد می تواند از تعداد تختهای بیماران بکاهد ؟ آیا غیر اینست فعالیت کشتارگاه یا حضور دامپزشک رسمیت می یابد ؟

یاد ارید همانگونه که دامپزشکان طَی رسالت خطیرشان در هر رسانه مهر بطلان بر فراورده های هورمونی زده اند تا چرخ صنعت اقتصاد و اشتغال کشور در حرکت باشد اگر فراورده های کشتار گاهی را ممهور نمیکردند مردم چه سخنانی میگفتند؟ وضعیت بازار فروش محصولات چگونه بود؟ آیا غیر اینست امروزه مهر تضمین سلامت محصولات ، تضمین خرید هم هست ؟

٣- تغییر همواره مخالفانی به دنبال دارد مخصوصا اگر با کاهش کسب درامد همراه شود . با دوستی میگفتم دوستان کارافرین حوزه پرورش دام اگر روزی مانند سایر تولید کنندگان این کشور ملزم به پرداخت مالیات شوند ان روز احتمالا قوانین بجای ایین نامه ها شرور خوانده میشوند .

هریک از ما ازادیم برداشت شخصی از همه مسائل جاری صنفی داشته باشیم اما زمانی که این سخن را در محافل مختلف بر زبان می رانیم و موجبات تشویش اذهان حدود ١٠ هزار عضو فرهیخته و تحصیل کرده و نخبگان جامعه در حوزه های مختلف دانشگاه ، صنعت و دولت و بخش خصوصی را فراهم میکنیم باید در نیات شک کرد. هریک از ما موظفیم از نظارت استقبال کنیم ، شالوده نظم و پاکی نظارت است و چه بهتر که نظارت را از خود اغاز کنیم قبل انکه دیگران برما نظارت کنند ، و چه زیبا ایین نامه وزین نظارت بهداشتی دامپزشکی این نظارت را بر عهده مسىولین فنی بهداشتی نهاد چرا که میدانست بسیاری از ارزش افرینان فهیم از دانش بهداشت و مسىولیت خطیرشان بر سلامت مردم آگاه نیستند و یاداور ساخت که واحد تولیدی صرفا بنگاه اقتصادی نیست بلکه سلامتکده و بنگاه سلامت و بهداشت نیز هست.

٤- زیبا فرمودید که مسىولین فنی بهداشتی کار بازرسان دولتی را انجام میدهند ، چرا که کار نظارت و بازرسی دولتی و خصوصی نمیشناسد، وجدان میشناسد و مسىولیت . اگر چه همه بر صراط مستقیم هستند برای بستن تخیل شرارت چه نیکوتر که احدی معرفی شده از خانواده ارزش افرینان حوزه صنعت دام و طیور بر فرأیند تولید نظارت کند؟!

چرا وقتی صحبت از نظارت میشود چهره هامان برافروخته میشود ؟ چرا زمانی که صحبت از پرداختهای شفاف میشود چهره مان برافروخته است ؟

آیا مشکل نرخ محاسبه حقوق بود؟ خوب آیین نامه حقوق که سالها قبل( 1390)

ابلاغ شده بود. آیا پرداخت و قرارداد های فیمایین صوری بود ؟ پس کدامین را باور کرد اشارت به حدیث مولای راستگویان که بدان اشارت دارید یا بستن قرارداد صوری و خارج از قوانین کار ؟!؟!

و یا شاید خارج از روابط مسىول فنی و ارزش افرین باید آن را در ادارات روابط ! کار جستجو کرد!

٥- بیشک هر دامپزشک عضو خانواده منسجمی است به نام نظام دامپزشکی ، شاید از همین رو نام اتحادیه ، صنف و ... بر آن گذارده نشد . شاید بواسطه نگاه ظریفی که نخبگان جامعه بر آن داشتند حکم انتصاب رئیس منتخبش را رئیس جمهور امضا میکند و علی القاعدة سخن صنفی منتخب من، سخن و اندیشه من است.و بیشک به واسطه آنکه در هنگام انتخاب هریک از اعضای شورای مرکزی و ریاست خانواده بزرگ دامپزشکی ، گزینش اخلاقی و حرفه ای و اخذ آرای خانواده 10 هزار نفری صورت می پذیرد (برخلاف رویه و چارت انتخاب افراد در برخی تشکلها و اتحادیه های کارفرمایی) در حال حاضر حق مداری و عدالت ایشان در این موضوع بر منِ عضو کوچک این خانواده بزرگ آشکار است.

بیشک این خانواده بزرگ شنوای سخنان وزین و سنجیده نخبگان ارزش افرین صنعت دام و طیور است و دغدغه های سلامت مردم کشورمان و پیشگیری از ابتلای عزیزانمان به بیماری ، مجال آن نمیدهد تا به سوداگری های تفرقه افکنانه و شرارت بار برخی سودجویان دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
یه سوال داشتم جناب «حسین مرادی» رئیس هیأت مدیره انجمن کشتارگاه‌های دام سراسر کشور .
.
.
سوال بنده اینه :


......................؟؟؟؟
نظر شما
ادامه