کد خبر: ۳۹۶۷

حکیم مهر -  رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که چهارم آبان ماه سالجاری به منظور تجلیل از مقام علمی و اخلاقی استاد دکتر بابامخیر به محل برگزاری دومین کنگره بین المللی مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان آمده بود درباره حرفه دامپزشکی و دامپزشکان به اظهار نظر پرداخت.

دکتر داوری اردکانی در سخنرانی خود گفت : وجه اصلی حضور من در این کنگره ارادتی است که به دکتر بابامخیر دارم و از افتخاراتم این است که فرهنگستان علوم با حضور اساتیدی چون ایشان مجمعی برای همفکری و همزبانی میان علوم مختلف شده است.

 دکتر داوری اردکانی

رئیس فرهنگستان علوم افزود : برگزارکنندگان کنگره خوش ذوقی و خوش‎سلیقگی به خرج داده‏اند که بزرگداشت استاد دکتر بابامخیر را همزمان با یک کنگره علمی برپا می‎کنند و به نظر من هم بهترین و مناسب‎ترین زمان برای تجلیل از یک دانشمند در آغاز یا پایان کنگره‎ای علمی است و امیدوارم به این ذوق و سلیقه تأسی شود.

دکتر داوری اردکانی در ادامه گفت : گاهی برخی از مهجوریت یا مظلومیت حرفه دامپزشکی در ایران سخن می‎گویند اما من معتقدم هر شغلی آثار و اوصاف خود را دارد و دامپزشکان نیز هر چند به مانند پزشکان به امر بهداشت و علاج نمی‏پردازند و این از اقتضائات امروز جامعه است اما دامپزشکان محققان بزرگ هستند و بجای اینکه به درمان بپردازند به پژوهش مشغولند.

وی افزود : در کشور ما دامپزشکان جزء گروهی از دانشمندان بوده‎اند که پژوهش‎های بسیار مفیدی برای کشور انجام داده‎اند و یکی از آنان همکار دانشمند و معزز جناب آقای دکتر بابامخیر است.

 استاد دکتر بابامخیر

دکتر داوری در ادامه گفت : آنقدر دکتر بابامخیر متواضع است که شاید برخی از مقام و خدمات علمی ایشان آگاه نباشند اما من سالها است در فرهنگستان علوم با ایشان همکار هستم و استاد یکی از قدیمی‏ترین اعضاء فرهنگستان هستند.

رئیس فرهنگستان علوم در پایان گفت : استاد دکتر بابامخیر به اقتضاء مقام دانشمندی یکی از نجیب‎ترین ، بااخلاق‎ترین و متواضع‎ترین دانشمندان ایران است که در عمرم شناخته‎ام و حجب و تواضع ایشان از اندازه و حد گذشته است.

 

نظر شما
ادامه