کد خبر: ۳۹۶۷۱



کارشناسان دولتی دامپزشکی در کشتارگاههای طیور شهرستان مستقر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، «دکتر حسن علیزاده» ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان، از استقرار و بکارگیری ناظرین بهداشتی ویژه دولتی در کشتارگاه‌های طیور شهرستان خبر داد واظهار داشت: در جهت ایجاد تدابیر ویژه برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها, با استقرار ناظر بهداشتی ویژه دولتی در کشتارگاه‌های طیور بر عملکرد کادر بهداشتی و کنترل بهداشتی خودروهای حمل طیور زنده نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا استقرار ناظرین بهداشتی در کشتارگا‌های دام و طیور کاملا حاکمیتی بوده و این ناظرین بر تمامی فعالیت‌های کشتارگاه از صفر تا صد نظارت مستقیم دارند و در واقع بازوی شبکه دامپزشکی در کشتارگاه می‌باشند.

دکتر حسن علیزاده در ادامه اظهار داشت: از جمله وظایف این ناظرین را بازرسی بهداشتی قبل و پس از کشتار، کنترل بهداشتی قرنطینه‌ای خودروهای حمل طیور زنده، کنترل بهداشتی محیط کشتارگاه، کنترل بهداشتی فرایند سالن‌های قطعه‌بندی و بسته‌بندی، کنترل بهداشتی خودروهای سردخانه‌دار و ..... برشمرد.

دکتر علیزاده در پایان از مرغداران خواست تا قبل از هرگونه بارگیری و ارسال محموله به کشتارگاه نسبت به اخذ گواهی سلامت و دریافت گواهی قرنطینه‌ای از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان خود اقدام نمایند.


نظر شما
ادامه