کد خبر: ۳۹۶۷۳



رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی برخی مشاغل به بهانه‌های مختلف در شرایط اقتصاد کنونی امری نادرست است، گفت: نباید برای حذف برخی از مشاغل به صورت قهری برخورد کنیم و موجب تعطیلی و نابودی شغلی شویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «رسول جهانگیری» در خصوص ساماندهی پرنده فروشی‌های سطح شهر، اظهار کرد: زمانی که قرار است جابجایی مشاغل از نظر مکانی انجام شود باید محل جایگزین مناسبی برای اسکان دوباره آنها وجود داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتقال پرنده فروشی‌های سطح شهر وظیفه سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری است، افزود: بعد از فراهم شدن محلی برای جابجایی پرنده فروشی‌ها می توان نسبت به جابجایی و پلمب این واحدها اقدام کرد و تنها در این شرایط اتاق اصناف اصفهان می‌تواند برای این انتقال همکاری لازم را انجام دهد.

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی برخی مشاغل به بهانه‌های مختلف در شرایط اقتصاد کنونی امری نادرست است، افزود: بحث آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در مرغداری‌ها شکل گرفته ارتباطی با پرنده فروشی‌های سطح شهر ندارد و اگر قرار است کاری برای آنها انجام شود به دلیل آلودگی‌هایی است که در محیط برای مردم یا پرندگان ایجاد می‌کند چرا که این مغازه ها علاوه بر نگهداری و فروش پرندگان، حیوانات دیگری را نیز می فروشند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود پرندگان پرنده فروشی‌های سطح شهر در بحث آنفولانزای پرندگان و شیوع آن در مرغداری‌ها تاثیر دارد، صحت ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه فروشندگان این پرندگان افراد کم بضاعتی هستند که توانایی خرید مکان‌های آنچنانی را ندارند، گفت: بهتر است این جابجایی در شرایط قرنطینه و با نظارت کامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و اداره کل دامپزشکی این کار انجام شود.

وی اظهار کرد: زمانی که سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری قصد جابجایی و انتقال برخی مشاغل را دارد در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها به طور قطع اتاق اصناف همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه بیشتر پرنده فروشی های اصفهان در محدوده میدان امام علی (ع)، خیابان ۲۴ متری و ... هستند، تصریح کرد: نباید برای حذف برخی از مشاغل به صورت قهری برخورد کنیم و سبب تعطیلی و نابودی شغلی شویم.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته اتاق اصناف با اداره کل دامپزشکی جلساتی پیرامون پرنده فروشی‌های سطح شهر اصفهان برگزار کرده اما تنها شاهد برخوردهای قهری در این خصوص بودیم به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای جابجایی، نتیجه‌ای حاصل نشد.

جهانگیری به تجربه ناموفق حذف یکی از مشاغل در اصفهان اشاره کرد و گفت: زمانی برخی از متولیان امر به واحدهای ریخته گری در سطح شهر اصفهان ایراد گرفتند و به جای فراهم کردن محیط مناسب تنها موجب تعطیلی این واحدها شدند.

وی افزود: باقی ماندن ۸۰ واحد ریخته گری از ۸۰۰ واحدی که پیش از این در شهر اصفهان فعال بودند به معنای نابودی این صنف است چرا که هیچ گاه جابجایی صورت نگرفت.

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه در این برخورد قهری یکی از بزرگترین مراکز تولید قطعه اصفهان به عنوان قطب تولید کشور تعطیل شد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی در جابجایی و انتقال، این واحدهای صنفی تنها پلمب شدند که در نهایت بیکاری تعداد بالایی کارگر را رقم زد. در حالیکه می توانستیم با تغییر سوخت آنها از مازوت و نفت به گاز زمینه تداوم فعالیت واحدهای ریخته گری را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: متولیانی که در بحث جابجایی صنفی برنامه ریزی می کنند در ابتدا باید به فکر تولید باشند و سبب تعطیلی و بیکاری تعدادی کارگر نشوند.

 

نظر شما
ادامه