کد خبر: ۳۹۶۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو اتاق بازرگانی ایران:
«اسدالله عسگر اولادی» افزود: این قاعده در ایران اجرا نمی‌شود و مرغداری‌ها نیز درخواستی برای به خدمت گرفتن دامپزشک ندارند بنابراین واحدها نمی‌توانند سریع عکس‌العمل نشان داده و جلوی انتشار بیماری را بگیرند ...



حکیم مهر: به دنبال گسترش آنفلوانزا و معدوم شدن تعداد زیادی از مرغ‌های تخمگذار کشور، کمبود تخم مرغ در بازار واکنش‌هایی را برانگیخت.

به گزارش حکیم مهربه نقل از ایانا، کار تولیدی معمولا با فراز و نشیب‌هایی همراه است که در برخی مواقع، شدت آن ایجاد بحران می‌کند. این موضوع به ویژه در تولید محصولات کشاورزی و پروتئینی نمود بیشتری دارد. زیرا به گفته «اسدالله عسگر اولادی»، نمی‌توان برخی کالاها مانند تخم‌مرغ را از سبد کالایی مردم حذف کرد.

رئیس اتاق ایران و چین در این ارتباط می‌گوید: جایگزینی برای تخم‌مرغ وجود ندارد و به نوعی غذای سنتی هزار ساله محسوب می‌شود. بنابراین باید آن را سلامت کرد، نه حذف.

عسگر اولادی معتقد است که طبق قاعده موجود در دنیا تمام مرغداری‌ها باید یک دکتر دامپزشک داشته باشند. در حالی که این قاعده در ایران اجرا نمی‌شود و مرغداریها نیز درخواستی برای به خدمت گرفتن دامپزشک ندارند. بنابراین واحدها نمی‌توانند به موقع و سریع عکس‌العمل نشان داده و جلوی انتشار بیماری را بگیرند. مگر سازمان دامپزشکی در کل چقدر نیرو دارد؟

به گفته وی، دولت باید مانند گاوداری‌ها که از ۱۰۰ راس به بالا یک دامپزشک استخدام می‌کنند، برای مرغداری‌ها هم همین دستورالعمل را صادر کند، چراکه در غیر این صورت هر دوره باید شاهد چنین خسارت‌هایی باشیم. البته از طرف دیگر نوسان قیمتی محصولات طیور نیز در بازار، به این مسئله دامن زده است.

این عضو اتاق بازرگانی، می‌افزاید: اکنون که بحث مرغ‌های جایگزین مطرح است، باید برنامه‌ای براین این منظور تهیه شده و پرورش جدید با دوره‌های قبل متفاوت باشد. وگرنه هر دوره شاهد چنین خسارت‌هایی خواهیم بود.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
باید از آقای عسکراولادی بابت این ایده تشکر کرد.
معلوم می شود اتاق بازرگانی ایران نگرش متفاوتی دارد.از آقای عسکر اولادی تقاضا داریم تکلیف اتاق بازرگانی را با افرادی مجهول الهویه فاقد شخصیت حقوقی معین فرمایند. متاسفانه این فرد با اجاره سالن کنفرانس و یا گرفتن عکس با لوگوی اتاق بازرگانی مخالف بهداشت عمومی و دامی و پیشرفت صنعت مرغداری است.از مدیران سازمان هم تقاضا داریم این ایده را سریعا جذب و روی مسایل فنی آن کار کنند و همچنین مکاتبات خود را با تاجران سرشناسی مثل آقای عسکر اولادی انجام دهند.
خلاصه هر کسی که خودش را دکتر معرفی کند و کت و شلوار تنش کند دارای شخصیت حقوقی نیست چه رسد به اینکه بدون تحقیق تفاهمنامه امضا شود و ماده ۱۹ به چنین فردی سپرده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
تحسین به این اظهار نظر . که اگر چنانچه مسئولین فنی وبهداشتی با رعایت تجربه وتعهد کاری وبا نظارت عالیه حاکمیتی بخش دولتی برحسن اجرای شرح وظایف اعلام شده صورت پذیرد می توانیم به اینده تولید با حداقل هزینه وخسارت ناشی ازبیماریهای امیدوار باشیم چیزی که درحال حاضر فوق العاده کمرنگ می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
بازم همین که به نقش دامپزشک در کنترل بیماری توجه کردن جای شکر و تقدیر دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
آقای عسگر اولادی شما نمیخوای وزیر ما بشی.خدایی خیلی حالیته.دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
بهترین کار ایجاد زنجیره هست که زیر نظر یک مدیریت و یک تیم کار میکنه و قوانین و دستورالعمل ها بهتر در ان اجرا خواهد شد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
درود بر ویروس آنفلونزا که به تدريج دارد تمامی عوامل موثر در سناریوی پیشگیری و کنترل بیماری را وادار به واکنش می کند ما که بعد از ده ها سال نتوانستیم کاری بکنیم باز گلی به جمال این ویروس که دارد کار فرهنگی هم می‌کند. جناب آقای عسگر اولادی شما یک بازرگان کهنه کار هستید خواهشمندم نگاهي به سیستم مالی و بازرگانی این حرفه بيندازيد و از منظر تخصصی خودتان موضوع را مورد نقد و ارزیابی قرار دهید. بررسي کنيد آیا دریک صنعت با جریان مالی الزاماً تعهدی (فقط چک بازی و گاهی کلاهبرداري واسطه‌گران) توانی برای کار کیفی باقي مي ماند. شما که تجربه دارید آيا می توانید برای این موضوع پیشنهادی بدهید؟ اگر پیشنهاد موثري بدهید کمک بزرگي کرده ايد. از مديران محترم سايت خواهش دارم به منظور دريافت راه حلي از منظر ايشان مصاحبه دیگری با آقای عسگر اولادی ترتيب داده و جويا شوند آيا راهکاري براي سيستم فشل کاملا تعهدي اين صنعت دارند؟
......پزشک
|
United States of America
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
هاها دوستان خیلی خوش بین نباشد یحمتل داماد آینده خانواده یک دامپزشکه که قراره سر سفره ....... بشینه
نظر شما
ادامه