کد خبر: ۳۹۶۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

برای دریافت فایل ترجمه شده جلسه کمیته آفلو (کمیته مشترک متخصصین آنفلوانزای حیوانات در سازمان فائو و سازمان بهداشت جهانی دام) بر روی لینک کلیک نمایید:

 

دانلود راهنمای  واکسن  و  واکسیناسیون  علیه  آنفلوانزای  فوق  حاد  پرندگان  بر اساس  تجارب  جهانی  )گزارش  جلسه Offlu - 4 تا 6 دسامبر 2013 - پکن (، ترجمه دکتر ناصر رسولی بیرامی

 

منبع: روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
ضمن تشکر از دکتر رسولی
اولا ........................
دوم مقاله مال سال 2013 است الان 2018 است
سوم این که کاشکی اسامی متخصصین محترم رو در این مقاله به تفکیک میفرمودند تا با سند مشخص بشه هر کدام با کدام شرکت معظم واکسن سازخارجی کار میکنند.
چهارم اینکه شرایطی که گداشتن اینقدر سخته که بازهم تضمینین نمیده که بیماری یا واکسیناسیون کنترل بشه
پنجم ساده است ! اینا فقط توصیه است همین
ناصر رسولی بیرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
با سلام. همچنانکه در متن نیز آمده است صورتجلسه مربوط به دسامبر سال 2013 است و اگر بیشتر دقت شود در این صورتجلسه مطالب صورتجلسه سال 2007 با اندکی تغییر و به روز رسانی تکرار شده است. با اینهمه این مطالب و توصیه ها هنوز معتبر هستند و در پایگاه اینترنتی سازمان جهانی بهداشت دام و فائو آخرین نسخه مربوط به توصیه ها و راهنمایی ها محسوب می شوند. از طرف دیگر با این گفته که رعایت آنها بسیار سخت است به شدت موافقم. در واقع این برنامه ریزی صحیح و دقیق است که مشکل اساسی است. لذا با توجه به تجارب خود رعایت دقیق آنها را باعث موفقیت و استفاده بهینه از واکسیناسیون می دانم. تکرار می کنم: رعایت دقیق و تک به تک آنها.
دکتر بدیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
1
ضمن تشکر از دکتر رسولی بخاطر ترجمه مطلب بسیار مهم ,باید بگویم بسیاری از تجارب واکسیناسیون های علیه HPAi قبل از 2013 بوده و حالا که قراراست آیتم واکسیناسیون نیز بعنوان یکی از ابزارهای کنترلی HPAI درایران باشد تعمق روی تجربه ها و درس های آموخته شده learned lessons بسیار سودمند است.
نظر شما
ادامه