کد خبر: ۳۹۶۹۴



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیواندره گفت: با تلاش بازرسان دامپزشکی شهرستان دیواندره یک محموله شامل ۱۰ هزار قلم داروی دامپزشکی غیرقابل مصرف توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اهون احمدی» افزود: در دیواندره ۵۰ واحد مرغداری دارای مجوز در حال فعالیت است که برای ۲ واحد مرغداری که بدون مجوز اقدام به جوجه ریزی کرده بودند پرونده تشکیل و با حکم دادگاه محکوم شدند.

رئیس دامپزشکی دیواندره گفت: جمعیت دامی شهرستان دیواندره شامل ۲۰ هزار راس دام سنگین و ۳۶۵ هزار راس دام سبک است و با نظارت صورت گرفته بیماری تب برفکی در ۲ سال اخیر در بین این دام‌ها کاملا کنترل شده است.

احمدی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر یک مورد تلف دام به علت بیماری تب برفکی نداشته‌ایم، اظهار کرد: برای جلوگیری از این بیماری دامی در سال چند مرحله واکسیناسیون گاوی و گوسفندی انجام می‌شود.

وی افزود: واکسیناسیون تب برفکی را ۱۰۰ درصد رایگان انجام می‌دهیم و دامداران هم همکاری لازم را با همکاران دامپزشکی دارند.

احمدی بیان کرد: این دامپزشکی سالیانه از ۵۰۰ راس دام سنگین تست بیماری‌هایی مانند سل و تب مالت را انجام می‌دهد که خوشبختانه در چند سال اخیر موردی از این بیماری‌ها مشاهده نشده است.

به گفته وی، ماموران بهداشت محیط دامپزشکی به صورت روتین از همه مراکز عرضه فرآورده‌های دامی مانند رستوران‌ها، قصابی، لبنیاتی و اماکن دیگر بازدید خواهند کرد و در ارتباط با تخلفات صورت گرفته بیش از ۲۰ پرونده تشکیل شده است.


نظر شما
ادامه