کد خبر: ۳۹۷۱۲



درجلسه‌ای که پیش ازظهر امروز در دادگستری قم برگزار گردید، دادستان قم گفت: اماکن با درخواست اداره کل دامپزشکی نسبت به پلمپ مرغداری‌های متخلف و مکان‌هایی که بهداشت عمومی را به خطر می اندازند اقدام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، پیش ازظهر امروز جلسه ای با موضوع بهداشت عمومی در سالن جلسات دادگستری قم تشکیل گردید.

این جلسه با حضور دادستان قم، معاون دادستان، مدیرکل محیط زیست، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرکل استاندارد، معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی، مدیرکل بازرسی، مدیرکل تعزیرات و اتاق اصناف تشکیل گردید و مدیرکل دامپزشکی استان به ارائه آخرین وضعیت استان از نظر بیماری آنفلوانزای طیور و عوامل و مشکلات موجود اشاره نمود.

«دکتر رفیعی» اظهار داشت: از اول آبان ماه کانون‌های صنعتی درگیر بیماری شدند و از اول دی ماه کانون‌های بیماری آنفلوانزا بصورت انفجاری درگیر این بیماری گردیدند.

وی گفت تاکنون 101 واحد مرغداری مثبت اعلام و در استان نزدیک به 5 میلیون قطعه مرغ را معدوم کرده‌ایم.
 
مدیرکل دامپزشکی همکاری و مساعدت مجموع کل استان بخصوص دادستانی را خواستار و از جمله عوامل پیشگیری از بروز و گسترش بیماری آنفلوانزا را اقدامات مراقبتی، بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی توسط مرغداریها، اطلاع به موقع وقوع بیماری توسط مرغداران و اصلاح ساختار سالن‌های مرغداری برشمرد.

رفیعی اظهار داشت، امسال 23 موردشکایت از مرغداری ها را به دستگاه قضایی ارسال نموده ایم.

درادامه دادستان قم با اشاره به شکایات مردمی به دستگاه قضا گفت، مثل سایر اصناف که موارد زیست محیطی داشته‌اند و به حاشیه شهرها انتقال یافتند بایستی نسبت به خارج نمودن مرغداری‌ها از محدوده شهرها و روستاها اقدام شود.

دادستان قم اظهار داشت: اماکن با درخواست دامپزشکی استان نسبت به پلمپ مرغداری‌های غیرمجاز و متخلف و همچنین مکان‌هایی‌که نسبت به رعایت موارد بهداشتی بی اعتنا هستند اقدام کند.


نظر شما
ادامه