کد خبر: ۳۹۷۲۴
 

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مهرماه امسال پایش گسترده ای بر روی طیور روستایی و صنعتی استان انجام شده است و حدود دو هزار و 700 مورد آزمایش انجام گرفته که خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون، «دکتر مهدی حسینی» افزود: در همین خصوص کمیته های استانی و شهرستانی زیادی برگزار شده و از نیروی انتظامی درخواست کرده ایم که از خودروهای حمل پرنده مجوز های لازم مطالبه شود و در صورت همراه نبودن برگ مجوز این محوله های غیرمجاز خواهد بود.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان مخالفت خود با زنده فروشی پرندگان در سطح شهر زاهدان را اعلام کرد و گفت: از وظایف قانونی شهرداری است که از عرضه و فروش دام زنده جلوگیری کرده و به صورت جدی به این قضیه ورود پیدا کنند تا دیگر شاهد این موضوع در سطح شهر نباشیم.

وی در خصوص شیوع بیماری نیوکاسل در بین برخی واحدهای پرورش طیور منطقه شمال استان نیز گفت: در این خصوص دو واحد صنعتی درگیر این بیماری ویروسی بوده اند.

این مسئول عدم تزریق واکسیناسیون طبق برنامه زمان بندی اعلامی از سوی دامپزشکی را علت شیوع این بیماری دانست و افزود: خوشبختانه این واحدها بعد از اصلاحات صورت گرفته و معدوم سازی پرندگان مبتلا دوباره به چرخه تولید بازگشته اند.

 
 
نظر شما
ادامه