کد خبر: ۳۹۷۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«مهندس علی اکبری» افزود: هر اندازه مدرک تحصیلی رئیس موسسه رازی بیشتر با زمینه کاری این موسسه مرتبط باشد، بهتر است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عملکرد وزیر جهاد کشاورزی در چند ماه اخیر مورد انتقاد بسیاری از دامپزشکان و حتی بهارستان نشینان قرار گرفته است، تا جایی که طرح استیضاح مهندس حجتی در مجلس نیز کلید خورد. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اما ترجیح می‌دهد که فعلا در این زمینه اظهار نظری نکند.

 «مهندس علی اکبری» در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «شرایط کنونی عملکرد وزیر جهاد کشاورزی را باید افرادی مورد قضاوت قرار دهند که نامه استیضاح ایشان را امضا کرده‌اند. بنده در حال حاضر از اظهار نظر در خصوص عملکرد ایشان خودداری می‌کنم و منتظر موضع نهایی استیضاح کنندکان هستم که تا چه اندازه در این موضوع جدی هستند.»

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از آخرین آمار تعداد امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، ادامه می‌دهد: «تاکنون تعدادی از نمایندگان موافق استیضاح، امضای خود را پس گرفته‌اند.»

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب اخیر رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی از سوی وزیر جهاد کشاورزی و انتقاد دامپزشکان مبنی‌بر غیر دامپزشک بودن رئیس جدید، تصریح می‌کند: «البته هر اندازه مدرک تحصیلی رئیس موسسه رازی بیشتر با زمینه کاری این موسسه مرتبط باشد، بهتر است، چراکه مدیرانی که در حوزه اجرایی، فعالیت‌های مرتبط انجام داده‌اند، از نظر مباحث علمی، کاربرد محصولات را بهتر منطبق می‌کنند. از طرفی سرم در مباحث پزشکی و دامپزشکی خیلی غریب و دور از آشنایی یک پزشک نیست. اما تصور من این است که از آنجاکه دامپزشکان ارتباط تنگاتنگ با این موضوع دارند، بهتر می‌توانند در کاربری موسسه رازی مفید واقع شوند.»

اکبری ضمن اشاره به جایگاه مهم دامپزشکی در نظام سلامت، خاطرنشان می‌کند: «تامین اعتبارات از طریق لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه می‌کند، شکل می‌گیرد و در این حوزه مجلس اختیار زیادی برای جابه جایی فصول بودجه ندارد. با این حال ما در کمیسیون کشاورزی در برنامه پنج ساله ششم که زیربنای تصمیم‌گیری‌های پنج سال آینده است، به این حوزه توجه جدی کردیم.»

وی ادامه می‌دهد: «دلیل توجه ما این بود که در سال‌های متوالی بیماری‌هایی مثل تب برفکی و در حوزه طیور هم بیماری‌های آنفلوانزا و موضوعات مشابه آن قدر این حوزه را آسیب پذیر کرد که نیازمند یک توجه جدی از سوی همه سطوح مدیریتی کشور بود و لذا با همه تنگناهایی که دست کمیسیون را بسته بود، سعی کردیم به این حوزه کمک کنیم.»

اکبری با اشاره به اینکه مجلس نمی‌تواند تصمیمی بگیرد که بار مالی به دولت تحمیل کند، اضافه می‌کند: «کمیسیون کشاورزی منابعی در اختیار ندارد. اما نمایندگان در برنامه پنج ساله ششم و در بودجه ۹۶ و بودجه ۹۷ به بیماری‌هایی که حوزه دام و طیور را تهدید کرده، توجه زیادی کرده و پیشنهاداتی برای تقویت بودجه این حوزه داده‌اند.»

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
با حجتی تاسال ۱۵۰۰.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
در وصف مصاحبه نماینده محترم آقای دکتر وقف‌چی کانت گذاشته شد خواستم اینجا هم دوستان ملاحظه نمایند.

آقای دکتر بایستی پیش گیری می کردید.محاکمه پرهزینه است ضمن اینکه درد مرغدار را درمان نمی کند. آقای دکتر واکنش و اقدامات کمیسیون کشاورزی برای اقداماتی و بلاهایی که وزارت خانه بر سر دامپزشکی آورد و هنوز هم ادامه دارد چقدر جدی، اثر بخش و مسئولانه بوده است که به دنبال محکوم کردن اشخاص و مدیران خاصی می گردید. حتما توقع دارید، جو بکاریدو زعفران برداشت کنید!. ما دچار آفت خود شیفتگی و شعارزدگی شده ایم. اپیدمی انفلوانزا معلول نگاه ارباب گونه وزارت خانه است (چنان در خانهٔ آیینه محو دیدن خویشی که گر عالم شود زیر و زبر بیرون نمی‌آیی-صائب). بعضی از مسئولین تازه به مسند آمده دچار توهم این هستند که یک گروه میخواهن جایگاه ایشان را تصاحب کنند( گویا مسئولیت خیلی به چشمشان جلوه و مزه کرده که به جای شنیدن صدای همکار و فرصت طلبی برای اندیشه بهتر، گمان میکنن که همه میخواهن این سیب سرخ و صاحب شوند و به فرصت بعنوان یک تهدید برخورد میکنن. نمی دانم نگاه خودشان بالا دستی ها چکونه بوده و هست!) مطمئن باشید بلاهایی که امروز با لجباری ها و تصمیمات ناجور وزارت خانه بر سر دامپزشکی، دامدار و مردم آورده شد، اگر از رسیدگی دنیایی با سیاسی کاری و روپوش گذاری به سلامت بگذرند، خداوند این خطا ها و اهمال ها را از یکایک دست اندرکاران بعنوان حق الناس که مشخص نیست دامنه آن چقدر گسترده باشد مورد بازخواست و جزا قرار خواهد داد. چه زیبا سراییده است صائب تبریزی؛
ساده لوحان جنون از بیم محشر فارغند
بیم رسوایی نباشد نامهٔ ننوشته را
زود گردد چهرهٔ بی‌شرم، پامال نگاه
می‌رود گلشن به غارت، باغبان خفته را
عالم از افسردگان یک چشم خواب آلود شد
کو قیامت تا برانگیزد جهان خفته را؟
شد ره خوابیده بیدار و همان آسوده‌اند
برده گویا خواب مرگ این همرهان خفته را
بپذیر عذر باده‌کشان را، که همچو موج
در دست خویش نیست عنان، آب برده را
مشمر ز عمر خود نفس ناشمرده را
دفتر مساز این ورق باد برده را
می‌کند باد مخالف، شور دریا را زیاد
کی نصیحت می‌دهد تسکین، دل آزرده را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
مدیریت صحیح به رشته بستگی نداره،متاسفانه مناسب نبودن وضعیت واکسن که در سالهایگذشته سبب ناراحتی سازمان هم شده بود مویدهمین هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
«البته هر اندازه مدرک تحصیلی رئیس موسسه رازی بیشتر با زمینه کاری این موسسه مرتبط باشد، بهتر است، چراکه مدیرانی که در حوزه اجرایی، فعالیت‌های مرتبط انجام داده‌اند، از نظر مباحث علمی، کاربرد محصولات را بهتر منطبق می‌کنند. از طرفی سرم در مباحث پزشکی و دامپزشکی خیلی غریب و دور از آشنایی یک پزشک نیست. اما تصور من این است که از آنجاکه دامپزشکان ارتباط تنگاتنگ با این موضوع دارند، بهتر می‌توانند در کاربری موسسه رازی مفید واقع شوند.»

................
ایشان پزشک نیست شیمیدان است !!
ضمنا جدای از رشته تحصیلی صدها نفر نسبت به ایشان از نظر سن و سابقه و سواد و مدیریت و مقبولیت و مشروعیت و ....... اصلح هستند.
کافی است یک نظرسنجی و ارزیابی بیطرفانه در موسسه صورت پذیرد.
نظر شما
ادامه