کد خبر: ۳۹۷۴۴



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامشیر از دستگیری سه متخلف در پرونده سویای آلوده به مواد دامی، انسانی و شیمیایی خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامشیر از دستگیری سه متخلف در پرونده سویای آلوده به مواد دامی، انسانی و شیمیایی خبرداد و گفت: انبار بزرگی که بار در آن تخلیه و با مواد آلوده مخلوط می‌شد، پلمب شده است.

«عیدانی» تشریح کرد: حسب اعلام اداره اطلاعات شهرستان رامشیر، کامیون‌های محموله سویا و مواد خوراکی (دامی و انسانی) که از اداره کل بنادر و دریانوری استان خوزستان بارگیری و در انبار بزرگی در یکی از روستا‌های این شهرستان با سه نمونه دیگر مخلوط می‌شده است.

وی با بیان اینکه این سویا حتی با خاک نیز آلوده نشده است، گفت: داخل این سویا موادی است که حتی آزمایشگاه دامپزشکی هم تشخیص نداده که از چه موادی تشکیل شده است و این محموله برای انسان و دام و طبیعت مضر است.

دادستان رامشیر افزود: در این پرونده تاکنون سه متهم دستگیر و یک کامیون و لودر توقیف شده‌‌اند.

این مقام قضایی اضافه کرد: شرکت حمل و نقل مکلف است که بار کشتی را تحویل تاجر دهد و در اینجا دو حالت مطرح است اولا اینکه مقداری از این بار را تخلیه و مابقی را مخلوط می‌کند که این موضوع تخلف در امر حمل و نقل کالا است و به عنوان سرقت مواد شناخته می شود، حالت بعدی نیز این است که بار را پس از مخلوط کردن با مواد آلوده، بسته‌بندی صورت گرفته و با لودر بارگیری شود و برای تجار در نقاط مختلف کشور می‌فرستند که باید درباره این قضیه دقت بیشتری کرد.


نظر شما
ادامه