کد خبر: ۳۹۷۵۴
 

دامپزشکان در فصل زمستان درخصوص خطر کشنده بودن داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه موجود در منزل در سگ‌ها و گربه‌ها، هشدار می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، با توجه به شیوع گسترده سرماخوردگی و آنفلوانزا در افراد جامعه در این فصل سال، بسیاری از مردم  درگیر درمان و مصرف دارو هستند.

اما «کیت وب» دامپزشک مرکز دامپزشکی اونوال انگلستان، از مردم درخواست نمود که اطمینان حاصل کنند که این داروها، قرص‌ها و شربت‌ها دور از دسترس حیوانات خانگی خود هستند. داروهایی نظیر آسپرین، کدئین، پاراستامول، بطری‌های شربت سرفه و قرص‌های ایبوپروفن و حتی داروهای کودکان نظیر کالپول می‌تواند برای حیوانات خانگی بسیار خطرساز باشد.

 

وی افزود: در مجموع افراد باید اینگونه فرض کنند که تمام داروهای انسانی برای حیوانات خانگی همانند سم می‌باشد، مگر اینکه به دستور دکتر دامپزشک در موارد خاص تجویز شود.  

داروهای مسکن انسانی باعث ایجاد مشکلات روده‌ای، از دست دادن اشتها، اسهال و استفراغ، اختلالات خونریزی دهنده و حتی نارسایی کلیه و کبد در سگ‌ها و گربه‌ها خواهد شد.

در صورت مصرف این داروها توسط حیوانات خانگی، خطر و واکنش‌های ایجاد شده بسیار جدی است و حتی لازم است حیوان سریعاً به بیمارستان منتقل شود تا به سرعت تحت درمان واقع شود.

همیشه توجه داشته باشید که گربه‌ها نسبت به سگ‌ها، در مقابل این مسمومیت‌ها حساس‌تر بوده و متاسفانه در اکثر موارد جان خود را از دست می‌دهند.

کیت اذعان داشت که این توصیه بسیار ساده، اما پراهمیت و حیاتی است که همیشه تمام داروها را دور از دسترس و دید حیوانات خانگی خود نگهداری نمایید. در صورتی که مشکوک به مصرف داروهای فوق توسط حیوان خود بوده و یا حیوان دارای علایم خاصی بود، سریعا با دامپزشک تماس گرفته و یا به کلینیک مراجعه نمایید.

 
 
نظر شما
ادامه