کد خبر: ۳۹۷۷۱
 

شب گذشته فرد یا افرادی ناشناس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه را به رگبار بسته و سریع محل حادثه را ترک کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، با توجه به گستردگی وظایف اداره دامپزشکی در بحث نظارت بر دام و طیور به خصوص بر شبکه تولید و توزیع در جهت تأمین سلامت مواد غذایی و بهداشت انسان‌ها این نهاد همیشه با چالش‌های زیادی مواجه بوده است.

شب گذشته فرد یا افرادی ناشناس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه را به رگبار بسته و سریع محل حادثه را ترک کردند، به همین منظور برای بررسی موضوع به اداره دامپزشکی مراجعه کردیم در لحظه ورود به این اداره اثر چندین گلوله را بر روی دیوار و درب ورودی مشاهده کردیم.

رئیس دامپزشکی شهرستان در این خصوص اظهار داشت: شب گذشته ساعت 12:30 بامداد نگهبان اداره با من تماس گرفت که افرادی ناشناس اداره را به رگبار بسته و متواری شدند.

«دکتر سید علی اکبر حسینی» افزود: همان موقع با معاون دادستان تماس گرفتم و با سرعت به اداره رفتم که نیروی انتظامی در حال تهیه صورت جلسه بود.

وی گفت: افراد ناشناس چند تیر به درب ورودی، اتاق نگهبان و اتاق کار خودم شیلک کرده و با سرعت متواری شده بوند.

حسینی با بیان اینکه نگهبان پس از شنیدن صدای تیرها از پنجره به بیرون نگاه می‌کند و یک پژوی سفید رنگ را مشاهده می‌کند که در همان حال به طرف او شلیک می‌کنند که اگر گلوله شلیک شده 10 سانتی متر بالاتر بود به نگهبان اصابت و احتمال کشته و زخمی شدن وی وجود داشت.

وی افزود: دو تیر به اتاق کار خودم، 7 تیر به درب ورودی و 4 تیر به اتاق نگهبان اصابت کرده است.

حسینی گفت: خانواده نگهبان در اداره زندگی می‌کنند و یک دامپزشک نیز به صورت شبانه روزی در ساختمان مهمانسرا هستند.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کهگیلویه افزود: در شهرستان کهگیلویه 17 مرغداری فعال با 330 هزار قطعه مرغ و یک واحد تخم‌گذار 30 هزار قطعه‌ای وجود دارد و از طرفی وظیفه ما حفظ، سیانت و نگهداری از دام و طیور و مهمتر از آن بحث نظارت و تامین امنیت غذایی سالم برای شهروندان است.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اینکه یکی از راه‌های انتشار این بیماری جابجایی مرغ و طیور زنده است و از طرفی وجود تعداد زیاد مرغ فروش زنده در سطح شهرستان و اینکه معلوم نیست این مرغ‌ها از کجا تهیه و بدون هیچ نظارتی به بدست مردم می‌رسد احتمال به وجود آمدن ضررهای جبران ناپذیر برای شهروندان وجود دارد.

حسینی ادامه داد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک است و در صورتی که وارد استان شود خسارات زیادی به مرغداری‌های صنعتی وارد و اقتصاد استان را مختل می‌کند و از طرفی این بیماری در استان‌های همجوار ما وجود دارد و ما باید پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: یک هفته پیش جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان به تبع جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تشکیل و در آن جلسه مقرر شد از توزیع و فروش مرغ زنده جلوگیری شود.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کهگیلویه افزود: به دلیل اینکه فروش مرغ زنده بهداشت عمومی شهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به تصمیم جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان از تاریخ 30 دی به واحدهای فروش مرغ زنده اخطار دادیم که ظرف مدت یک هفته پس از دریافت حق فروش و توزیع مرغ زنده را در سطح شهرستان ندارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شب گذشته افراد ناشناس چند تیر به درب ورودی، اتاق نگهبان و اتاق کار خودم شیلک کرده و با سرعت متواری شده، افزود: هنوز دلیل این کار معلوم نیست و به شخص خاصی هم مشکوک نیستم.

حسنی با بیان اینکه از مسئولان شهرستان می‌خواهم که با این افراد برخود قانونی لازم را انجام دهند، ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که با این اداره همکاری کنند و از خرید مرغ زنده خود داری کنند.

نگهبان اداره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: شب گذشته حوالی ساعت 12:30 صدای چند گلوله را شنیدم به همین دلیل از پنجره اتاق نگهبانی بیرون را نگاه کردم و دیدم که شخصی در یک ماشین پژو سفید رنگ با تفنگ به طرف اداره شلیک می‌کند و چند تیر نیز به طرف اتاق من شلیک کرد و بلافاصله از محل فرارکردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه با تایید این خبر گفت: پرونده در آگاهی شهرستان تشکیل و در حال بررسی است.

سرهنگ جهان دیمازبا بیان اینکه پس از بررسی و مشخص شدن نتیجه به اطلاع عموم می رسد، افزود: نیروی انتظامی شهرستان با کسانی که بخواهند سلب آسایش کنند با جدیت برخورد می‌کند.

به گزارش تسنیم، سال گذشته نیز افرادی ناشناس ماشین رئیس سابق این اداره را اسید پاشی کردند.

 
 
نظر شما
ادامه