کد خبر: ۳۹۷۷۹



استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۳۷۰ مزرعه پرورش ماهی اما متاسفانه تنها ۱۰ درصد از مزارع پرورش ماهی آن از آب رودخانه‌ها و چاهک حریمی استفاده می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: چاهک حریمی نقش بسیار موثری در تصفیه آب و نیز کاهش گل آلود شدن حاصل از بارندگی دارند.

«دکتر نجاتی» گفت: در کارگروه توسعه شیلات استان مقرر شد که دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم در خصوص اجرایی شدن برداشت آب مزارع بوسیله چاهک را داشته باشند و پروانه‌های آبزیان با اولویت استفاده از آب چاهک صادر شود.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: در زمان برداشت آب از چاهک‌های حریمی با عبور آب از لایه‌های شن به صورت یک فیلتر عمل کرده و از ورود بسیاری از آلودگی‌ها به مزرعه جلوگیری بعمل می‌آورد.

دکتر نجاتی گفت: آب چاهک‌های حریمی مانند آب چشمه‌ها به صورت سالانه استفاده می‌شود این در حالی است که رودخانه‌ها فصلی فعالیت دارند.

دکتر نجاتی افزود: درضمن با بارندگی‌های فصلی نیز آب ورودی مزارع کاملا شفاف و فاقد هرگونه گل آلودگی وارد مزرعه شده که این موضوع در سرعت رشد ماهی و همچنین انتقال بیماری‌های مختلف به مزرعه کاملا موثر بوده و حتی می‌تواند طول مدت زمان رشد ماهی را کاهش دهد.

وی از آبزی‌پروران استان خواست نسبت به حفر چاهک حریمی جهت حفظ سلامت محصول تولیدی خود اقدام نمایند.



نظر شما
ادامه