کد خبر: ۳۹۷۹

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در آیین گشایش دومین کنگره بین‎المللی مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان(4 و 5 آبان 89) از برنامه‎ریزی برای برگزاری 16 کنگره بین‎المللی و 2 کنگره ملی تا سال 1395 خبر داد.

اظهارات دکتر سید محمد آقامیری در این مراسم سبب شد تا سخنرانان بعد از وی ، از سازمان نظام دامپزشکی و رئیس آن به سبب برگزاری کنگره‏های متعدد علمی تقدیر بعمل آورند.

در کنار تشکر ویژه استاد دکتر نادعلیان ، رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم ، دکتر داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و سایر سخنرانان این مراسم از برگزاری کنگره‎های علمی سازمان نظام دامپزشکی به میان شرکت‎کنندگان در کنگره بین‎المللی مدیریت بهداشتی و بیماریهای آبزیان رفتیم تا نظر آنان را هم در این خصوص جویا شویم.

یک دامپزشک شاغل در سازمان دامپزشکی در این خصوص گفت : به نظر من برگزاری این کنگره‎ها بسیار خوب است و بخصوص اگر مسئولین دولتی و بخش خصوصی در کنار هم حضور داشته باشند جلوه وحدت‎بخشی از حرفه دامپزشکی به نمایش درمی‎آید.

دامپزشک دیگری که در بخش دولتی شاغل است معتقد بود علاوه بر مراسم موفقیت‎آمیز امسال مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی در تهران ، برگزاری این کنگره و نظایر آن ضمن ارتقاء سطح علمی دامپزشکان به معرفی بیشتر این حرفه به مردم هم کمک می‎کند.

یک دامپزشک دیگر شاغل در سازمان دامپزشکی هم در این زمینه گفت : برگزاری این کنگره‌ها توسط سازمان نظام دامپزشکی بخصوص در چند سال اخیر که هجمه‌های مختلفی علیه دامپزشکی وجود دارد بسیار خوب است و به معرفی رشته دامپزشکی به مردم کمک شایانی می‎کند.

یک دامپزشک شاغل در بخش خصوصی معتقد بود : هر چند سازمان نظام دامپزشکی در پیگیری برخی امور صنفی غفلت نموده اما در زمینه علمی وظیفه خود را بخوبی انجام داده و این دو را نباید با هم سنجید.

وی همچنین گفت : متأسفانه علیرغم زحمت زیادی که سازمان نظام دامپزشکی در تدارک و برگزاری این کنگره‌ها متحمل می‎شود اما مسئولین تراز اول وزارت جهاد کشاورزی و حتی دولت معمولاً غایب هستند و همین موضوع باعث به حاشیه رفتن این کنگره‎ها در رسانه‎های مختلف می‎گردد.

دامپزشک شرکت کننده دیگری هم گفت : به نظر من برگزاری کنگره‎های سازمان نظام دامپزشکی جنبه تبلیغاتی دارد و بهتر است این سازمان به امور مهم دیگری که وظیفه قانونی آن است بپردازد.

یکی دیگر از شرکت‎کنندگان در کنگره معتقد بود : صدا و سیما بسیار کم به این کنگره‎ها می‎پردازد و روابط عمومی نظام دامپزشکی اصلاً در این زمینه موفق نبوده است.

یکی از دامپزشکان شاغل در بخش دولتی که در روز دوم کنگره شرکت کرده بود گفت : به نظرم اگر تنها اثر برگزاری این کنگره‎ها زنده کردن نام دامپزشکی در محافل رسانه‎ای و عمومی بوده باشد و حتی به اثر علمی آن توجه نکنیم همین موضوع برای تقدیر از سازمان نظام دامپزشکی کافی است.

یک دامپزشک شاغل در بخش خصوصی هم معتقد بود :  برگزاری کنگره‎های اینچنینی وظیفه سازمان نظام دامپزشکی نیست و این کنگره‎ها باید توسط جامعه دامپزشکان ایران برگزار شود که فعلاً خبری از این تشکل نیست.

دامپزشک دیگری هم گفت : هر چند اقدام سازمان نظام دامپزشکی در برگزاری این کنگره‎ها شایسته تقدیر است اما باید مسئولین این سازمان توجه داشته باشند که اگر در برگزاری کنگره عجله کنند و فاصله کنگره‎ها را کم کنند از سطح علمی مقالات کاسته شده و مقالات مشابه و تکراری به کنگره وارد می‎شود.

یک دامپزشک شرکت کننده در این کنگره هم سطح علمی سخنرانی‎های کلیدی را پایین دانست و گفت : اغلب سخنرانان کلیدی در این کنگره و نظایر آن به طرح مباحث ابتدایی می‏پردازند و همان جزوات دانشگاهی را ارائه می‎دهند.

دامپزشک دیگری هم با طرح این سؤال که چرا رئیس سازمان نظام دامپزشکی در کنگره جامعه دامپزشکان شرکت نکرد درحالیکه در همه کنگره های سازمان نظام دامپزشکی شرکت دارد گفت : وحدت در این کنگره ها زمانی ایجاد می شود که بین شرکت مسئولین در کنگره های مختلف تفاوتی وجود نداشته باشد.

یک دامپزشک شاغل در بخش دولتی هم برگزاری این کنگره ها توسط سازمان نظام دامپزشکی را سبب افزایش شأن حرفه دامپزشکی دانست و تصریح کرد : به نظر من نسبت به دو دوره قبلی شورای مرکزی نظام دامپزشکی که نمود رسانه‎ای چندانی نداشت در دوره سوم به دلیل برگزاری این کنگره‎ها رسانه‎ها بیشتر به انتشار اخبار مرتبط با دامپزشکی پرداختند و از این حیث سازمان نظام دامپزشکی موفق بوده است.

 

 

نظر شما
ادامه