کد خبر: ۳۹۷۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: هر محصولی اجازه ورود به کشور را از دستگاه متبوع دامپزشکی دریافت کند، بهداشتی، سالم و با کیفیت است و جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد ...
 

حکیم مهر: در پی تکذیب ممنوعیت واردات تیلاپیا به دلیل مضر بودن آن برای سلامت انسان از سوی رئیس سازمان شیلات، رییس سازمان دامپزشکی نیز گفت: ممنوعیت واردات تیلاپیا هیچ ارتباطی به سلامت و بهداشت آن ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته خبرهایی درباره ممنوعیت واردات تیلاپیا به دلیل مضر بودن مصرف آن برای انسان در برخی رسانه‌ها منتشر شد که حسن صالحی، رییس سازمان شیلات، روز گذشته در این‌باره گفت که ممنوعیت واردات تیلاپیا با درخواست اتحادیه ماهیان سردآبی و برای تقویت بازار قزل‌آلا که تولید آن طی سال‌های گذشته افزایش یافته، اعمال شده است و هیچ ارتباطی به سلامت و بهداشت این محصول شیلاتی ندارد که البته این درخواست ممنوعیت سه ساله و با هدف تقویت تولید و پرورش تیلاپیا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در پی این اظهارنظر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رییس سازمان دامپزشکی در مورد این موضوع اینگونه پاسخ داد: هر محصولی از مبادی ورودی رسمی به کشور وارد شود نظارت عالیه‌ای از سوی دستگاه‌هایی مانند دامپزشکی در حوزه بهداشتی و قرنطینه‌ای صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که آن محصول در حوزه دامپزشکی از نظر شرعی و بهداشتی از مبدأ تولید مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد و مجددا در مرزهای کشور نیز قرنطینه شده مورد ارزیابی دوباره قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این فرآیند هر محصولی اجازه ورود به کشور را از دستگاه متبوع دامپزشکی دریافت کند، بهداشتی، سالم و با کیفیت است و جای هیچ گونه نگرانی ندارد که کاهش یا عدم واردات آن ارتباطی به عدم سلامت یک محصول مانند تیلاپیا داشته باشد.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز هر محصولی از جمله محصولات شیلاتی اگر بخواهد به بقا و تولیدش ادامه بدهد، بایستی از پیوست بهداشتی و مدیریت بهداشتی استفاده کند که شامل ضوابط قرنطینه‌ای و بهداشتی سازمان‌ دامپزشکی می‌شود.

رفیعی‌پور تاکید کرد: یقیناً سازمان شیلات و دیگر دستگاه‌های متولی امر تولید، برنامه خود در این زمینه را با هماهنگی سازمان دامپزشکی و استفاده از اسناد بالادستی حوزه بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی و ارزیابی مخاطرات اجرا می‌کنند و در این صورت است که می‌توانند تولید موفقی داشته باشند.

وی گفت: سازمان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان است تا بتوانند بدون مشکل، بیماری و خطرات، محصول مورد نظر را تولید کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. از نظر سازمان دامپزشکی هیچ مشکل و نگرانی بابت سلامت و بهداشت برای واردات، تولید و مصرف تیلاپیا نیست و ممنوعیت آن نیز ارتباطی با این مساله ندارد.


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
1
1
آقای دکتر
وقتی درها رو باز م یکنید همه چیز ممکن است رخ دهد!
همین طور با همین حرفها و اعتماد به نفس هاست که سازمان دامپزشکی نتونسته جلوی آنفلولانزای حاد رو بگیره حالا دنبال تیلاپیا و راست و ریس کردن واردات و...هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
1
مصرف ماهی تیلاپیا هیچ مشکل بهداشتی ندارد الکی بحثو کش ندید
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
اره بحث مهم تر از تیلاپیا هس ک بهش بپردازین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
1
دراین خصوص عقلا، قاونا، و انصافا صاحب نظر سازمان دامپزشکی است . لطفا،! حداقل برای عدم سوء استفاده سایر سازمان های غیر مرتبط با سازمان دولتی حرفه خود هماهنگ باشید. درست نیست هرچیز و در حیطه وظایف سازمان است برعلیه آن به بحث می کنیم. ضمن اینکه انصافا اینطور مسائل جای بحث کارشناسی ندارد. بعضی ها میخوان تصمیمات و اهداف سازمانی خود را از جیب سازمان هزینه کنن و ما باید با هوش باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
ماهی تیلاپیا ارزش غذایی بالایی ندارد بهتر است از قزل آلا بیشتر حمایت شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
تیلاپیا هیچ مشکل بهداشتی ندارد فقط کیفیت و مزه و ارزش غذایی پایینتری نسبت به ماهیان داخلی معروف مانند شیر و حلوا دارد.بدترین کیفیت ماهی داخلی مربوط به سلطان ابراهیم است که با توجه به خوشمزگی آن نسبت به تیلاپیا باید قیمتشان تقریبا مساوی باشد اما تیلاپیا گرانتر است.با توجه به اینکه ماهی خارج از لیست کالاهای تنظیم بازار است می توان نتیجه گرفت که واردکنندگان سود کلانی را می برند و‌موضوعات مذکور هم ربطی به دامپزشکی ندارد.دولت محترم باید جهت تولید و اشتغال از آبزی پروری داخلی حمایت کند که اینهم اصلا برایشان اهمیت ندارد.انشاله در برجامهای ۴ یا ۵ تولید داخلی رونق خواهد گرفت!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
رییس سازمان باید به فکر این چیزا باشه؟؟؟
بر فرض که تیلاپیا مهمه
معاونین سازمان چرا نمیان در موردش صحبت کنن؟
..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
موضوع مهمتر از بحث بهداشتی ماهی تیلا پیا بحث دستکاری ژنتیکی(تراریختگی) است که باعث ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ان می شود و متاسفانه هیچ گونه نظارتی در این مورد انجام نمی شود که این محصولات عوارض جبران ناپذیری بر سلامت جامعه دارند.
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
1
دکتر رفیعی پور خود احساس مسیئولیت دارند و تمامی کارها رو برعهده گرفتن
نظر شما
ادامه