کد خبر: ۳۹۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: در حاشیه شهر اصفهان بیش از ۳ تن گوشت گاو بیمار در حاشیه شهر کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، این مقام مسئول اظهار داشت: در بررسی صورت گرفته توسط ناظران بهداشتی مشخص شد که در حاشیه شهر اصفهان تعدادی از متخلفان در شرایطی غیر بهداشتی و بدون هرگونه نظارت بهداشتی و شرعی، اقدام به ذبح گاوهای بیمار کرده و با جعل مهر کشتارگاه، لاشه‌ها را در بعضی از رستوران‌ها و قصابی‌های سطح شهرستان توزیع می‌کردند.

وی بیان داشت: در این عملیات بازرسی، بیش از سه تن گوشت گاو کشتار شده تب‌دار و مشکوک به بیماری، کشف و ضبط شد که پس از انجام آزمایشات کنترل کیفی به علت عدم قابلیت مصرف و عدم رعایت قواعد ذبح شرعی از چرخه انسانی خارج و معدوم شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان افزود: همچنین ۱۴ گاو بیمار ضبط شده، طی دو مرحله بازرسی به کشتارگاه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی با نظارت بر سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی، نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد، بیان داشت: با متخلفان این عرصه به صورت جدی برخورد خواهیم کرد و به شهروندان اطمینان می دهیم که تمام تلاش خود را در راستای تأمین سلامت مردم و عرضه محصولات پروتئینی سالم به کار خواهیم گرفت.

رفیعی از کشف دو کشتارگاه غیر‌مجاز و معرفی متخلفین به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: طی این اقدامات که با اخذ حکم ورود از مقام قضایی و در معیت نیروی انتظامی شهرستان اصفهان صورت گرفت، متخلفان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: نظر به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت، تب کریمه کنگو، سل و غیره در صورت انجام کشتار غیر مجاز این عمل مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است بنابراین کشف این اماکن در دستور کار این شبکه قرار گرفته که در آخرین بازدیدها منجر به کشف این دو محل شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
دکتر امیری
به اشتباه دکتر رفیعی درج شده
اصل خبر در سایت اداره کل دامپزشکی اصفهان هست که در تغییرات ایجاد شده توسط حکیم مهر با اصل خبر متفاوت هست
نظر شما
ادامه