کد خبر: ۳۹۸۴۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
گامی در راستای کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها:
نتایج این تحقیقات در یازدهمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی ۲۰۱۸ در برلین آلمان پذیرفته شده و منتشر خواهد شد ...

حکیم مهر: کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها، در چند سال اخیر، به دغدغه‌ای جهانی تبدیل شده است و تلاش برای این مسئله، در سرتاسر جهان مورد توجه ویژه قرار دارد.

دامپزشکان پلی کلینیک هلسی پت در مهرشهر کرج، دکتر مسعود شخص نیایی و دکتر نازیلا کلامی موفق شدند با استفاده از ترکیب خاصی از نانونقره، به جای استفاده از آنتی بیوتیک، باکتری‌ها را در محیط بخش جراحی کنترل نمایند.

با این روش، حیوانات بعد از جراحی‌های عقیم سازی (که از رایج‌ترین جراحی‌های مراکز دامپزشکی است) از عوارض آنتی بیوتیک‌ها و از بین رفتن باکتری‌های مفید در بدن مصون می‌مانند و صاحبان حیوانات نیز سختی تجویز دارو برای حیوانشان را نخواهند داشت و علاوه‌بر این گامی در جهت مقابله با مقاومت‌های باکتریایی برداشته می‌شود.

نتایج این تحقیقات در یازدهمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی ۲۰۱۸ در برلین آلمان پذیرفته شده و منتشر خواهد شد.



انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
2
2
.....................
دامپزشکان عزیز لطفا یک نگاه به کتب مرجع بزنن و مشاهده کنید که این نوع آنتی بیوتیک تراپی از ریشه کار اشتباهی هست و کلا اصلا نباید انجام بشه. جراحی عقیم سازی یک نوع جراحی اختیاری و با آگاهی قبلی هست (elective surgery) و در این موارد جراحی ها آنقدری باید کار تمییز انجام بشه که کلا آنتی بیوتیک استفاده نشه.
از صمیم قلبم خواهش میکنم در ارائه گزارشاتتون یک مقدار منطق رو هم رعایت کنید. پذیرش این مقاله در یک کنگره هم خیلی بحث پیچیده ای نیست چرا که مقالات اونجا هم مثل کنگره های داخلی و یا بین المللی خودمون هست...
یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
...... حسود
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
با سلام،به عنوان یک دامپزشک ایرانی افتخار میکنم به داشتن همکارانی چنین موفق که در عرصه های بین المللی می درخشند،انشالا همیشه پیروز باشید،زنده باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
پروفیلاکتیک یعنی پیش از عمل نه پس از آن؛ که روشی کاملا منسوخ هست و اصلا برای جراحی عقیم سازی به غلط انجام میشه.
چه کاری بوده انتشار این خبر!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
1
1
بیش از ده سال هست که نانونقره در ضدعفونی و آسپسی بکار میره. جریان پذیرش مقالات در همایش های خارجی هم جریایش متفاوت و نه چندان پیچیده است. چاپ در ژورنال های معتبر را میتوان در این قالب تیتر کرد اما نه در همایش ها را.
گویا حکیم مهر فضایی جهت اطلاع رسانی نه چندان علمی است، فلذا درنشر این اخبار بهتر است کمی احتیاط کند
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
در انسان هم از آنتی بیوتیک پروفیلاکسی بعد از جراحی به وفور استفاده می کنند. حیوانات خانگی که جای خود دارد. تقریبا ۹۰ درصد انسان ها با آمادگی قبلی عمل جراحی میشن. کار این دو دامپزشک از این لحاظ که می تواند کمک به پیشرفت علوم پزشکی باشد بیشتر اهمیت دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
با عرض سلام خدمت دوستان و همکاران عزیز،بندل هم با دوستانم موافقم،خوشحاام که همکارانی هم هستن که از کتاب های مرجع استفاده میکنند.بنده به جای افتخار به درخشیدن دامپزشکان در عرصه بین المللی به دوستانی که نظر علمی میدن افتخار میکنم.درست میفرماین و این نظر شخصی من یا ایشون یا کس دیگه ای نیست.بدای جراحی عقیم سازی چه نر و چه ماده نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست،همونطور که خود بنده و بعضی از همکاران استفاده نمیکنیم و نیازی هم به استفاده از ترکیبات نقره و هیچ چیز دیگه ای نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
0
وضعیت استفاده از آنتی بیوتیک ها بعد از جراحی عقیم سازی در ایران، اعتبار کنفرانس بین المللی برلین و هدف دوستی که پیام های متعددی رو گذاشته، مشخص هست و نیاز به شرح و تفسیر نداره، امیدوارم موفق باشید و موفقیت های پی در پی دامپزشکان ایرانی در عرصه بین المللی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
نظر برخی همکاران در مورد داوران کنفرانس برلین مثل نقدهای علمی مربیان لیگ برتر به آقای کی روش و ... هست. بیاییم از موفقیت همکاران خوشحال شویم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
1
دوستان عزیزی ........... که نظرات مخالف رو با حالت تهاجمی مورد حمله قرار میدین،شما فقط کافیه وقت بزارین و اگر براتون کار سختی نیست و میتونین کتاب small animal surgery رو باز کنین و ببینین که چی توش نوشته. ................. پافشاری روی حرف غیر علمیه که بده نه حرف درست. ........................ شما اگر ترکیب نقره رو هم استفاده نکنین و آنتی بیوتیک هم ندین اتفاقی نمیفته. ...................... به خدا که موفقیت و پیشرفت ما در کارهای خیلی بزرگتر و وسیع تریه.موفق باشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
1
اصلا برای جراحی عقیم سازی که نیازی به آنتی بیوتیک تراپی پروفیلاکسی نیست تا بخوان اونو حذفش هم بکنن. در ضمن نتیجه یم تحثچقیق ابتدایی به هیچ وجه نمیتونه جنبه درمانی پیدا کنه مگر اینکه مراحل مختلف تست های بالینی و تاییدیه ها را طی کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
1
جالبه که یکی از سوالهای آزمون تخصص جراحی در یکی از همین سالها این بود که نحوه صحیح مصرف آنتی بیوتیک در جراحی عقیم سازی انتخابی چی هست.
گزینه ها بود:
30 دقیقه قبل عمل و یک تزریق بعد از عمل
30 دقیقه قبل و هر دو ساعت یک تزریق
یک گزینه هم صحیح بود و اون اینکه کلا در این جراحی نباید آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار بگیره.
رفرنس این سوال کتاب فوزوم هست.
دوستان مطالعه کنند خوبه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
نکته قابل توجه برای همه دوستان، دید همه جانبه در مطالعه رفرنس هاست.
نکته قابل توجه این هست که کتاب فوزوم، اصول جراحی رو براساس مراکزی توضیح داده که به طور اصولی طراحی شدن و کلین روم و اتاق جراحی مجزا دارن و ... و قطعا منظورش دامپزشکی های معمول ایران نیست که بدلیل استیجاری بودن هیچ گونه اصول ساختی رعایت نشده و استفاده از این ترکیبات هم احتمالا به همین دلیل مورد توجه این کنفرانس قرار گرفته.
و قطعا منظور خانم فوزوم این نبوده که اگر در بیابان جراحی عقیم سازی انجام بشه هم نیازی به انتی بیوتیک نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
دقیقا، دلیل پریتونیت و عفونت شکمی در جراحی های بعضی از همکاران حتی با وجود تجویز انتی بیوتیک هم همین هست
نظر شما
ادامه