کد خبر: ۳۹۸۵۳

 

در پی اعلام ممنوعیت استفاده از قلاده‌های الکترونیکی جهت کنترل پارس نمودن و رفتارهای ناخواسته حیوان، در اسکاتلند، لزوم اجرای این قانون به فوریت در کلیه کلینیک‌های دامپزشکی و فروشگاه‌های لوازم حیوانات در دست اجرا می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، انجمن دامپزشکی انگلستان (BVA)، همچنان بر فروش و واردات کلیه قلاده‌های الکترونی و سایر دستگاه‌های آموزشی الکترونیکی حیوانات خانگی، تاکید دارد و از این تصمیم دولت اسکاتلند، استقبال نموده است.

«ملیسا دونالند»، مدیر شعبه اسکاتلند انجمن دامپزشکی انگلستان، می‌گوید: این یک پیروزی واقعی در ایجاد رفاه حال حیوانات خانگی است. زیرا دستگاه‌های آموزشی الکترونیکی دارای تاثیراتی منفی و دردناک در سگ‌ها بوده و بدان جهت، دولت اسکاتلند ایجاد این درد و رنج غیر ضروری را به واقع برای حیوانات صلاح ندانسته است.

وی افزود: ما از پیشگامان علم رفتارشناسی دامپزشکی آموخته‌ایم که استفاده از ترس، به عنوان یک ابزار آموزشی دارای تاثیرات کمتری نسبت به تقویت رفتارهای مثبت دارد و می‌تواند باعث کاهش رفاه عمومی این حیوانات گردد.

دونالد اذعان داشت، ما از دولت اسکاتلند سپاسگزاریم که توصیه متخصصان دامپزشک و رفتارشناسان حیوانات را جدی گرفته و استفاده از این ابزار را در راستای روش‌های کنترل و مجازات حیوانات مردود اعلام نمود.

 

ممنوعیت فروش و واردات

BVA همچنین ممنوعیت کامل فروش و واردات قلاده‌های الکترونیکی ایجاد کننده شک را در سراسر انگلستان ممنوع اعلام نموده است.

«راشل کیسی»، مدیر موسسه رفتارشناسی و تحقیقات سگ‌ها، می‌گوید: این یک گام مهم در راستای رعایت حقوق رفاهی این حیوانات بوده، چراکه این ابزارها با ایجاد یک تحریک عصبی، باعث مهارنمودن رفتار حیوان می‌شود که منجر به وقوع تاثیرات منفی جدی بر حیوان خواهد شد و همچنین حیوان دچار بروز رفتارهایی ناخواسته می‌شود.

بدین‌وسیله دولت اسکاتلند نشان داد که با اجرایی شدن این قانون، تعهد خود را نسبت به ایجاد رفاه و رعایت حقوق این حیوانات عملی نموده است.

منبع: vettimes

 


نظر شما
ادامه