کد خبر: ۳۹۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه در حال پیگیری وضعیت لاشه‌های مرغ رهاشده در اکثر سطل های زباله شهرداری در سطح شهرستان فیروزکوه می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، «دکتر جواد شایان خواه» سرپرست اداره‌ دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از رها شدن روزانه تعداد زیادی لاشه مرغ صنعتی تلف شده در اکثر سطل زباله های شهرداری در سطح شهرستان فیروزکوه در چندین روز اخیر خبر داد.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر بطور مکرر برخی از رفتگران و حوزه خدمات و جمع آوری زباله های شهری از مشاهده تعدادی زیادی  لاشه مرغ در اکثر سطل‌های زباله این شهرستان خبر دادند که موضوع توسط سرپرست اداره فیروزکوه، بلافاصله موردبررسی و پیگیری  قرار گرفت.

شایان خواه افزود: نمونه‌های مرضی از این لاشه های تلفاتی مرغ‌ جهت انجام آزمایشات تکمیلی اخذ گردیده و در جهت رد یا تایید نهایی بیماری های مشترک، بخصوص آنفلوانزای فوق حاد به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان تهران و مرکز تشخیص بیولوژیک دامپزشکی کشور ارسال شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی فیروزکوه در مورد آخرین بررسی‌های صورت گرفته توسط دامپزشکی نیز اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی اداره دامپزشکی فیروزکوه، این لاشه‌های مرغ خوشبختانه دارای نشانه های بالینی و آزمایشگاهی از حیث بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده‌اند و احتمال مبتلا بودن به سایر بیماریهای  متابولیکی و.. که سبب تلفات شده است، دور از انتظار نیست.

دکتر شایان خواه در ادامه  بیان داشت: ما روزانه در سطح شهرستان بیماریهای مرتبط با حوزه طیور را در حوزه های صنعتی و روستایی (بومی) را رصد می‌کنیم.

دکتر شایان خواه تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان این اداره و حوزه خدمات شهری شهرداری و کلانتری های  شهرستان در سطح شهر مستقر هستند و گشت زنی دارند و اگر موردی وجود داشته باشد به‌طور حتم رسیدگی خواهیم کرد؛ با این وجود تأکید می‌کنیم که تاکنون مشکلی در این رابطه نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص شیوع این بیماری در مرغداری‌ها دولت خسارت کامل را پرداخت می‌کند و دلیلی وجود ندارد که این لاشه‌های مرغ داخل گونی یا کیسه های پلاستیکی گذاشته‌شده و به مناطق شهری و حومه شهری منتقل کنند.

وی همچنین به مرغداران و صاحبان خودروهایی که اقدام به چنین تخلفاتی می کنند، هشدار داد: هرگونه رها سازی تلفات مرغ می تواند موجب اشاعه آلودگی در منطقه شده و خسارات عمده ای را به عموم مردم و مرغداران تحمیل کند و در همین راستا در صورت گزارش موارد مشابه با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دکتر شایان خواه، در پایان عنوان کرد: ما این موضوع را به طور جدی بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد تا با عوامل هنجار شکن از حیث تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قضایی صورت پذیرد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
دمشون گرم باز دامپزشکی به مرغ تلفاتی داخل داخل زباله ها هم رسیدگی می کنه
نظر شما
ادامه