کد خبر: ۳۹۸۶

حکیم مهر - گزارش سفر دکتر دستور به استان کرمان

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور: ‪ ۹۵‬درصد داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: شبکه دامپزشکی در تولید داروهای دامی به خودکفایی رسیده است و ‪۹۵‬درصد داروهای دامی در داخل کشور تولید می شود.

دکتر سید محسن دستور، پنجشنبه ششم آبان ماه سالجاری در بازدید از کارخانه تولید داروهای دامی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: هم اینک ‪ ۱۵۱‬کارخانه داروسازی در کشور فعال است.

وی افزود: هشت کارخانه داروسازی دامی به عنوان کارخانه‌های مادر، مواد اولیه داروهای دامی را تولید می‌کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان کرمان از پروژه‌های سفر دوم رییس جمهوری به استان کرمان محسوب می‌شود و برای تجهیز این آزمایشگاه که فعال است، تلاش خواهیم کرد.

دستور، با اشاره به قاچاق دام و شیوع تب برفکی در میان دامها گفت: این معضل از اواخر سال گذشته با ورود دام‌های قاچاق به کشور شیوع پیدا کرده است با این وجود، تب برفکی با فعالیت پایگاه‌های دامپزشکی و آزمایشگاهی مهار شده است.

--------------------------------------------

 

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:
اعطای کمک‌های ویژه‌ به شهرستان‌های بم


رئیس سازمان دامپزشکی گفت: کمک‌های ویژه‌ای برای رفع کمبودهای دامپزشکی برای شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج منظور می‌شود.

دکتر سیدمحسن دستور در دیدار فرمانداران فهرج و بم با اشاره به بعضی از تبعات تردد دام غیرمجاز و ضرورت هماهنگی و همگامی تمامی دستگاه‌ها به ویژه فرمانداران و نیروی انتظامی اظهار داشت: به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی منطقه و ضرورت احساس شده، شهرستان بم برای بازدید انتخاب شده است که بدون تردید کمک‌های ویژه‌ای برای رفع کمبودهای این شهرستان‌ها منظور می‌شود.
وی افزود: نظارت حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای پیشگیری از تردد غیر مجاز دام و جلوگیری از ایجاد خسارات احتمالی به ویژه پراکندگی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام باید به صورت جدی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اعمال شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در باره ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام تاکید کرد و بیان داشت: پیگیری‌های لازم در این زمینه از سوی سازمان مرکزی و اداره استان کرمان صورت می‌گیرد.
در این نشست غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، فرمانداران شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج و همچنین مسئولان دامپزشکی این شهرستان‌ها مسائل و مشکلات ورود و خروج دام در منطقه و کشور را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه ابتدا فرمانداران شهرستان بم و فهرج در زمینه خطرات مربوط به تردد دام، کمبود خودرو و نیروی انسانی موضوعاتی را مطرح و خواستار کمک‌های بیشتر سازمان دامپزشکی کشور در راستای رفع نواقص مذکور به ویژه در شهرستان‌های جدیدالتاسیس فهرج و ریگان شدند.

 

-------------------------------------------

 

رئیس سازمان دامپزشکی:
اعتبارات عمرانی دامپزشکی استان کرمان ناکافی است


رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده به اداره کل دامپزشکی استان کرمان ناکافی است.

دکتر سید محسن دستور، در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی استان کرمان و جمعیت دامی قابل توجه که در این استان وجود دارد، اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده به اداره کل دامپزشکی استان کرمان ناکافی است.
وی با اشاره به تبعات خشکسالی‌های اخیر در جمعیت دامی استان کرمان گفت: پراکندگی و سنتی بودن واحدهای دامی از دیگر مشکلات دامپزشکی استان کرمان است.
دستور افزود: با تامین اعتبارات کافی باید خدمات مناسبی با حداقل هزینه به دامداران ارائه کرد تا جمعیت دامی سالم و عاری از هرگونه بیماری داشته باشیم.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی تفویض اختیارات خوبی به استانداری‌ها شده که می‌توانیم، کمبود نیروی انسانی این بخش را رفع کرد.
وی همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل دامپزشکی و فعالیت‌های انجام شده در استان خاطرنشان کرد: باید امور آزمایشگاهی، درمانی و مایه‌کوبی برای تقویت انجام فعالیت دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شود.
در این بازدید و در جلسه‌ای که برگزار شد، ابتدا غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گزارشی از اقدامات انجام شده و چالش‌های موجود ارائه کرد.
محمد تکلوزاده معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان نیز با تشکر از اقدامات انجام شده دامپزشکی در سال‌های اخیر و در زمینه افزایش اختصاص اعتبارات تملک مربوط به دامپزشکی قول مساعد داد.

 

نظر شما
ادامه