کد خبر: ۳۹۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر کل دامپزشکی اصفهان گفت: ویروس H5N8 که یکی از صد گونه ویروس آنفلوانزای فوق حادپرندگان است و امسال با شیوع این ویروس در مرغداری‌ها مواجهیم، قابل انتقال به انسان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: کانون‌های آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان رو به افزایش است و به ۲۵ کانون رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار پرنده در سطح استان اصفهان بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم شدند، ادامه داد: از بین یکصد نوع از ویروس آنفلوانزای فوق حادپرندگان امسال شاهد شیوع ویروس H5N8 در سطح مرغداری‌ها بودیم که قابل انتقال به انسان نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اظهار اینکه سال گذشته ویروس H2N9 شایع شده بود، اعلام کرد: ویروس H5N8 بالقوه تهدیده کننده است و بیش از ۶۰ کشور را درگیر کرده است اما تاکنون یک مورد از ابتلای انسان به این ویروس در کل دنیا گزارش نشده است.

وی اعلام کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به دلیل اینکه یک بیماری ویروسی است به شدت مسری و دارای عواقب خطرناکی است.

تب برفکی به اصفهان آمد

موحدی همچنین با اشاره به اینکه تب برفکی به اصفهان آمد اما خوشبختانه با اپیدمی آن مواجه نیستیم، اضافه کرد: کانون‌های آلوده به تب برفکی را در قسمت‌های مختلف استان از جمله مبارکه و کاشان داشتیم اما نگران‌کننده نیست.

وی گفت: تاکنون تلفاتی در بین دام‌ها بر اثر ابتلا به تب برفکی نداشتیم.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
تب برفکی با ضعف سازمان دامپزشکی در عدم ارائه روش علمی واکسیناسیون تشدید می شود نه سرولوژی می دانند و نه ایمنی سازی را به صورت علمی رعایت می کنند و نه قرنطینه را رعایت می کنند .
نظر شما
ادامه