کد خبر: ۳۹۸۸۲
 

برای نخستین بار، محققین چینی موفق شدند میمون‌های شبیه سازی شده را تولید نمایند و این خود پیشرفتی عظیم در انجام تحقیقات آینده در زمینه بیماری‌های انسانی می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «دکتر جون وو» استادیار دانشکده پزشگی دانشگاه تگزاس، می‌گوید: این یک کار برجسته است. میمون ها پریماد‌هایی با قرابت ژنتیکی نزدیک به انسان‌ها هستند و با استفاده از این روش مدل‌هایی شبیه به انسان تولید شده که در برسی و تحقیقات راجع به بیماری‌های انسانی بسیار کاربردی می‌باشد.

 

«دکتر دارن گریفین»، استاد ژنتیک دانشگاه کنت انگلستان، این پیشرفت را بسیار موثر دانست و اشاره نمود که شبیه سازی پریمادها بسیار دشوارتر از شبیه‌سازی سایر گونه‌ها نظیر سگ‌ها، گربه‌ها و .... می‌باشد.

دو میمون تولید شده با نامهای "ژونگ ژونگ" و "هوآ هوآ" از سلول‌های سوماتیک و با استفاده از تکنیک تولید گوسفند دالی می‌باشند. مقاله علمی این تحقیق محققین چینی در مجله scientific journal Cell به چاپ رسیده است.

چنین مدلهای همسان از جهت ژنتیکی به دانشمندان این اجازه را می‌دهد در رابطه با مکانیسم و درمان بیماری‌های انسانی مطالعات گسترده‌ای داشته باشند. همچنین با استفاده از این روش از تعداد حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده در چنین تحقیقاتی به میزان چشمگیری کاسته خواهد شد.


 

 

 

منبع: xinhuanet

نظر شما
ادامه