کد خبر: ۳۹۸۹۲


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی گفت: کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان، ۲ قلاده گرگ مصدوم در حاشیه یکی از روستاهای شهر بجنورد را به این اداره کل منتقل کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهروز جعفری» افزود: این گرگ‌ها دچار ضعف جسمی شدید شده بودند که یک قلاده تلف شده و گرگ دیگر که در حال مرگ بود به اداره کل منتقل شد؛ هم اکنون این گونه جانوری در حال تیمار و رسیدگی است.

وی اظهار داشت: با همکاری اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نمونه‌گیری جهت تشخیص علت مصدومیت و مرگ انجام شده تا اقدامات بیشتری در جهت نجات گرگ خاکستری مصدوم انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت تیمار و مراقبت از گرگ مصدوم در حال انجام است، افزود: از تمامی هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده حیات وحش مصدوم از نزدیک شدن به آنها خودداری کرده و مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

گرگ خاکستری، گرگ گوشتخواری است که جثه آن از سایر گونه‌های سگ سانان بزرگتر است.

هفته پیش هم یک قلاده کفتار در حاشیه شمالی شهر بجنورد بر اثر برخورد با خودرو تلف شده بود.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ‌ها می‌باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می‌کند.

 
 
نظر شما
ادامه