کد خبر: ۳۹۸۹۶
 

در جلسه چهارشنبه (96/11/4) دفتر بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور با اعضای هیات علمی دانشگاه ها، دو طرف بر لزوم همکاری برای بهبود وضعیت صنعت طیور تاکید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور، با اعلام این خبر گفت: قرار است از این پس جلسات مشورتی در ارتباط با بهبود وضعیت صنعت طیور دنبال شده و مسائل آن به شکل ریشه ای پیگیری شود. بنابراین تداوم همکاری با بخش علمی کشور، در این زمینه بسیار ضروری است.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» با اشاره به اینکه نباید در اجرای قوانین، مصلحت اندیشی، جای ضوابط را پر کند، افزود: بررسی مشکلات طیور به صورت منطقه ای و با کمک گرفتن از استادان و نخبگان آن منطقه، راه را برای پیگیری بیشتر و کاهش خطای برنامه ها هموار می کند. ضمن اینکه در چنین مسیری، نحوه اطلاع رسانی به مردم و مخاطبان و نیز تشکیل هسته های آموزشی برای تمامی سطوح در دسترس خواهد بود.

به گفته وی، اعضای شرکت کننده در کمیته مشورتی صنعت طیور، بر لزوم توجه به واقعیات جامعه و جلوگیری از تداخل وظایف سازمان ها تاکید کردند و نداشتن یک مرجع هماهنگ کننده برای انجام کارهای تحقیقاتی را یکی از مشکلات پیش روی محققان در این عرصه دانستند. زیرا اجرای کارهای تحقیقاتی باید به صورت پروژه های کاری به بیرون از سازمان واگذار شود.

دکتراکبرشاهی معتقد است تمام دستگاه ها باید دست به دست هم داده و کمک کنند تا صنعت طیور روی پای خود بایستد. البته در این زمینه ارائه اعتبارات کافی و به موقع جهت اجرای طرح ها و پروژه ها بسیار ضروری به نظر می رسد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه عدم بررسی مسائل به صورت جامع و سطحی نگری در تحلیل ها راه به جایی نخواهد برد، گفت: بازنگری دستورالعمل ها و بخشنامه ها در سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام و دیگر دستگاه ها و نهادها گام موثری در راستای شناسایی مسائل اولویت دار و حل بهتر آنها خواهد بود.

شایان ذکر است که در این جلسه 9 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، 6 نفر از سازمان دامپزشکی و یک نفر از موسسه سرم سازی رازی حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 
 
نظر شما
ادامه