کد خبر: ۳۹۹۰۰
 

در دیدار نمایندگان ایران و فنلاند، گسترش همکاری های کشاورزی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، در دیدار کیو نوروانتو سفیر فنلاند در تهران با هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی که در محل این وزارت برگزار شد، دو طرف ضمن طرح زمینه های مورد علاقه، بر گسترش روابط و همکاری های کشاورزی دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار،بر همکاری شرکت های خصوصی دو کشور نیز تاکید و مقرر شد شرایط آشنایی شرکت های خصوصی دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

در دیدار نمایندگان دو کشور همچنین، مقرر شد یک هیات از وزارت کشاورزی فنلاند در دهه سوم بهمن ماه سال جاری به منظور پیگیری راهکارهای توسعه همکاری های کشاورزی دو کشور به تهران سفر کند.

در سال های اخیر تبادل هیات های همکاری بین دو کشور افزایش یافته است که در این زمینه به سفر دو معاون وزارت جهاد کشاورزی به کشور فنلاند و همچنین سفر رئیس جمهور، وزیر و معاون وزیر کشاورزی و سفر معاون وزیر اقتصاد کشور فنلاند به تهران می توان اشاره کرد.

چندین سند همکاری از جمله سند "همکاری های کشاورزی"، سند "همکاری در زمینه جنگل" و سند "دامپزشکی" در دستور کار ایران و فنلاند قرار دارد که تاکنون سند یادداشت تفاهم همکاری در زمینه "جنگل و مدیریت منابع طبیعی" بین دو کشور امضا شده است.

ایران و فنلاند در زمینه ماشین آلات کشاورزی، شیلات، بذر، جنگل، مدیریت آب و آموزش و تحقیقات دارای ظرفیت برای گسترش همکاری ها هستند.

 

 

نظر شما
ادامه