کد خبر: ۳۹۹۲۳



رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: یک هزار و 860 کانکس توسط دانشجویان در قالب گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور توزیع و نصب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دفاع پرس، «سردار نعمان غلامی» رییس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری که با موضوع بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: برای کمک به زلزله‌زدگان، 15 هزار نیروی پاسدار، بسیجی و سرباز به همراه یک هزار گروه جهادی در منطقه حضور یافتند.

وی افزود: در این مدت سپاه‌های استانی 2 هزار و 780 کامیون و تریلر کمک‌های مردمی را به ارزش 20 میلیارد تومان به منطقه ارسال کردند که بخشی از آن‌ها شامل 12 هزار و 724 تخته پتو بود؛ همچنین طی این مدت 11 موکب ایجاد شد که روزانه 30 هزار پخت غذای گرم داشتند.

سردار غلامی بیان کرد: در بخش امدادی هم در مجموع 15 درمانگاه و 7 بیمارستان ثابت و سیار به 80 هزار نفر خدمات ارائه دادند که این خدمات توسط 153 تیم و گروه پزشکی با 808 نفر کادر تخصصی صورت گرفت؛ بسیج مهندسین کشاورزی نیز در مدت یاد شده 16 تیم دامپزشکی به 92 روستای منطقه اعزام کرد و بیش از 35 هزار راس دام را معاینه و داروهای لازم را برای این دام‌ها توزیع کردند. در بخش فرهنگی نیز یک هزار و صد نفر از طلبه‌ها و مربیان در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: برای ایام نوروز یک هزار گروه جهادی را جهت حضور در مناطق زلزله‌زده سازماندهی کرده و اعزام خواهیم کرد، البته هم اکنون تعدادی از گروه‌های جهادی دانشجویی در منطقه حضور دارند؛ در مدتی که اسکان موقت مردم دنبال می‌شد، تعداد یک هزار و 860 کانکس توسط دانشجویان در منطقه توزیع و نصب شد. دستاورد این حضور سپاه و بسیج در منطقه این است که سرعت عمل و سازماندهی و تقسیم کاری که صورت گرفت می‌تواند برای کارآمد کردن مدیریت بحران کشور مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.


نظر شما
ادامه