کد خبر: ۳۹۹۳۲
 

بر اساس گزارشی از یک پناهگاه حیوانات در فلوریدا، سگی پس از رنگ نمودن موهایش با استفاده از رنگ موی انسانی توسط صاحب خود، متحمل عوارض خطرناک و کشنده‌ای گردید.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، "ویولت" سگی از نژاد مالتیز می‌باشد. این سگ در وضعیتی پیدا شد که موهای بدنش به رنگ بنفش بوده و در شرایط خطرناکی به سر می‌برد.چشمانش متورم و بسته، پوستش دچار سوختگی شده و دچار لنگش و بیحالی بود.


کارکنان پناهگاه حیوانات، ابتدا با استفاده از مایع درمانی و کاهش درد حیوان از وی مراقبت نمودند و تا می‌توانستند رنگ‌ها را با استفاده از آب شستشو دادند. روز بعد ویولت تحت بیهوشی تمام موهای بدنش تراشیده شد. کارکنان متوجه شدند پوست بدن حیوان به شدت دچار سوختگی شده است.

 

به توصیه دامپزشکان، رنگ موی انسانی حاوی ترکیباتی شیمیایی و سمی است و هرگز نباید در سگ‌ها و سایر حیوانات مورد استفاده واقع شود. این ترکیبات شامل پراکسید هیدروژن و سفید‌کننده است که می تواند باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری بر پوست خارجی حیوان و سوختگی شدید شود. اگر این ترکیبات وارد چشم حیوانات گردد باعث کوری آنها خواهد شد.

 

به علاوه، سگ‌ها به طور غریزی بدن خود را لیس می‌زنند و رنگ موی موجود بر پوستشان می‌تواند باعث ایجاد سوختگی‌های داخلی و یا مسمومیت شود.

بنابراین صاحبان حیوانات دقت کنند، فقط و فقط از محصولات خاص و ویژه حیوانات در این موارد استفاده نمایند.

حال عمومی ویولت پس از سه ماه درمان مداوم که شامل تجویز آنتی‌بیوتیک، سرم درمانی، عسل درمانی، تعویض بانداژ و بافت‌های مرده موجود در پوست بود، بهبود یافت.

منبع: Live Science
 
 
نظر شما
ادامه