کد خبر: ۳۹۹۵۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
به بهانه برگزاری نخستین نشست خبری مشترک رؤسای سازمان و نظام دامپزشکی:
همه ما به یاد داریم که در سال‌های نه چندان دور، حتی برگزاری مراسم روز ملی دامپزشکی نیز نمی‌توانست این دو سازمان را در مسیر همکاری‌ها با یکدیگر همدل نماید ...
 

حکیم مهر: نخستین نشست خبری مشترک رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا صبح امروز در محل سازمان دامپزشکی برگزار شد.

شاید بتوان برگزاری این نشست خبری مشترک را نقطه عطفی در تاریخ دامپزشکی کشور محسوب نمود. برگزاری این نشست خبری مشترک، از آنجایی اهمیت می یابد که از بدو تاسیس سازمان نظام دامپزشکی در سال 1376، این دو سازمان همواره به یکدیگر به چشم رقیب می نگریستند و همین امر موجب شده بود که هیچگاه نتوانند به تعامل مناسبی برای پیشبرد اهداف پیش رو و برطرف نمودن مشکلات صنفی دست یابند. همه ما به یاد داریم که در سال های نه چندان دور، حتی برگزاری مراسم روز ملی دامپزشکی نیز نمی توانست این دو سازمان را در مسیر همکاری ها با یکدیگر همدل نماید.

فارغ از برخی انتقاداتی که ممکن است به عملکرد این دو سازمان وارد باشد، این دو مسئول در عمل نشان دادند که می توان برخلاف برخی مسئولین سابق، با تدبیر مناسب و هدف گذاری مشترک، تعامل و هم افزایی را جایگزین درگیری و حاشیه سازی نمود.

در جلسه امروز شاهد بودیم که رئیس سازمان دامپزشکی ار بخش خصوصی دفاع نمود و رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز حمایت خود از جایگاه سازمان دامپزشکی و ریاست آن را ابراز نمود.

این تعامل که در یک نشست خبری مشترک و در حضور خبرنگاران و چشم های بیدار رسانه صورت گرفت، آغاز اتحاد و انسجام را نشان داده و نویدبخش روزهای بهتری برای دامپزشکی خواهد بود.

اگر اين همدلی در سال های گذشته و زودتر اتفاق می افتاد، شايد مديريت بيماری هایی كه صنعت دام و طيور کشور را به چالش كشيدند، آسانتر بود و می توانستیم نتايج بهتری بگيريم.

هرچند ممکن است برخی افراد مغرض از اتحاد و تعامل بین این دو سازمان خوشبین نباشند و حتی برای ایجاد اختلاف بین آنها اقدام به سنگ اندازی نمایند، لیکن امیدواریم رویه پیش رو همچنان با درایت و خوشفکری مسئولین دو سازمان ادامه یافته و آینده روشنی را برای جامعه دامپزشکی رقم بزند.

ما نیز به عنوان قدیمی ترین رسانه تخصصی دامپزشکی کشور، آمادگی و همراهی خود را برای ارائه هرگونه کمکی برای ادامه این تعامل اعلام می نماییم.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
حرکتی رو به‌ جلو که یقینا برای دامپزشکان کشور مفید خواهد بود.
امیدواریم خرده تفرقه افکنان ریز از جمله .................. و هم مرامهایشان در جامعه دامپزشکی (شاکیان و برهم زنندگان انتخابات نظام )هم خودشان را اصلاح کنند یا اینکه صحنه را بصورت مسالمت آمیز به دامپزشکان دلسوز و مسوولیت شناس واگذار کنند در غیر اینصورت با افشاگری بی سابقه مواجه خواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
ببینم و تعریف کنیم
در مجموع ما بخش خصوصی
کشتی شکستگانیم ای باد غیرت برخیز که داریم فلج و ذلیل میشیم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
1
حکیم مهر عزیز. اینطور که شما می فرمایید باید افتتاحیه می گذاشتند و چندتا مسئول کشوری و جهانی هم برای این رخداد مهم دعوت می کردند.
یک مثالی است که میگه گر در یمنی و با منی پیش منی / گر پیش منی و بی منی در یمنی
ماهم به نیت خیر می گیریم. اما این اصلا کافی نیست. صرفا یک حرکت است که باید با استفاده از نظرات و توان کارشناسی و اجرایی نظام بعنوان نماینده ۳۷ هزار دانش آموخته دامپزشکی و قدرت اجرایی سازمان دامپزشکی گام های موثری برای حل مشکلات بخش تولید و سلامت و کارکنان و فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی برداشت. و یک تعاملی عالی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها، واگذاری خدمات و بعضا مشارکت خدمات مانند اعزام کارشناسان بخش خصوصی برای بازرسی گوشت و ممیزی کارخانجات تولیدی به خارج کشور برقرار کرد. اینکه در یک جلسه بتونیم حضور هم و تحمل کنیم فقط رعایت تربیت اداری است که برای تمامی وزارت خانه های دیگر قدیمی شده است اما برای ما غنیمت است.
حکیم مهر عزیز لطفا اگر لطف کردید این مطالب ناقص رو خروجیتان گذاشتید جایی از اون حذف نکنید. یا کامل یا هیچی. تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
چرا هیچکدام از معاونین نظام دامپزشکی در جلسه حضور ندارند در حالیکه معاونین سازمان دامپزشکی حاضرند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
مثل اینکه نان بعضیها در تفرقه است در حالیکه شعار وحدت می دهند.یعنی برای حل مشکلات دامپزشکی کشور نباید از یک جایی شروع کرد؟
فقط باید تاسف خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
به نظر من اینطور نیست که سازمان دامپزشکی صرفا سکان دار بخش دولتی باشد چون خبلی از موفقیتت های سازمان دامپزشکی درپی همکاری مستقیم بخش خصوصی بدون سیاستگذاری و مداخله نظام دامپزشکی انجام می گیرد و قابل توجه اینکه تقریبا تمام رده های دامپزشکی مستخدم دولتی عضو نظام دامپزشکی هستند . چیزی که مهم است این است که بدانیم دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی مکمل همند و هر کدام به تنهایی ناقص است. امید وارم با ظرفیت های بالایی که در روسای هردو دستگاه وجود دارد اینده روشنی برای این حرفه مقدس شاهد باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
امیدوارم این شعور اجتماعی حداقل در بین ما دامپزشک ها نهادینه بشه که فقط با همکاری همدیگه میتونیم کیفیت صنف خودمان را بالا ببریم. ارزش دامپزشکی بالا ببریم و درامدمون بیشتر کنیم
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
این تغییر فکر و عقیده بخاطر حضور دکتر رفیعی پور هس ک از وقتی سکان دار سازمان شدند تعاملات بیشتر شده
نظر شما
ادامه