کد خبر: ۳۹۹۸۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی گفت: اخبار بازار سیاه واکسن و داروی دام و طیور در خراسان‌رضوی کذب است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر احمد شریعتی» عصر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: میزان تولید محصولات دامی به 110 میلیون تن رسیده و در سطح کشور 150 میلیون واحد دامی داریم که 10 درصد آن و معادل 15 میلیون واحد در خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: 7 میلیون دام سبک، 400 هزار دام سنگین، 30 میلیون جوجه گوشتی و 10میلیون جوجه تخم‌گذار در استان داریم و خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر جزو 3 استان برتر کشور در تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم‌مرغ بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دامی پایان یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد 22 میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان دامی در استان انجام شد و خراسان‌رضوی هیچگونه مشکلی در بیماری‌های دامی تب‌برفکی، تب‌کریمه کنگو، آنفولانزای فوق‌حاد و‌غیره را نداشته‌ایم و این بیماری‌ها در 16 استان کشور بوده که خوشبختانه نام خراسان‌رضوی در آن دیده نمی‌شود.

شریعتی تصریح کرد: به‌علت مشکلات آنفولانزای فوق‌حاد 200 هزار جوجه معدوم شده و یکی از دلایل گرانی تخم‌مرغ همین مورد بوده است.

وی تاکید کرد: در سطح استان 36 کشتارگاه دام، 15 کشتارگاه طیور، 15مرکز دامی، 54 مرکز عرصه گوشت و فرآورده‌های دامی، 72 کارخانه خوراک دام، 160 کارخانه شیر و10 سردخانه مواد پروتیئنی داریم که به‌صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرند و در 210 بازدید اخیر 1600 مورد تخلف گزارش شده که 1100 مورد آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نقش اصلی دامپزشکی نظارت بر محصولات دامی بوده است، گفت: 60 تا 70 بیماری‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های صورت گرفته بوده است؛ همچنین در بحث ذبح شرعی نظارت ناظر شرعی را داریم تا پاک بودن و سالم بودن را در کنار هم داشته باشیم.

وی افزود: در ایام نوروز 120 تیم نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه به‌صورت شبانه‌روز فعال خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی بیان کرد: در بحث واکسن‌ها و داروهای دامی هیچگونه کمبود و مشکلی در امر تولید نداریم و نظارت‌های آن هم به‌صورت مستمر انجام می‌شود و خبرهای منتشر شده درباره بازار سیاه واکسن و داروی دام و طیور را تکذیب می‌کنیم.

شریعتی با بیان اینکه قاچاق دام زنده به استان و کشور را نداریم، تصریح کرد: گوشت وارداتی از سمت سیستان و بلوچستان داریم، اما قاچاق نیست.

 
 
نظر شما
ادامه