کد خبر: ۳۹۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جلسه هسته برنامه ریزی درسی دامپزشکی با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و رئیس جامعه دامپزشکان ایران در زاهدان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست ابتدا «مهندس نجفی» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ضمن ارایه گزارشی از محرومیت های استان، خواستار نگاهی ویژه به بحث آموزش به ویژه آموزش زنان روستایی در جهت کمک به رفع معضلات و محرومیت زدایی داشت.

وی همچنین استان سیستان و بلوچستان را دارای بیش از نیمی از جمعیت شتر کشور معرفی کرد و ارایه آموزش در این زمینه را حائز اهمیت برشمرد.

سپس «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس هسته برنامه ریزی درسی دامپزشکی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش در دنیای امروزی به عنوان ابزار اصلی موفقیت برای افزایش بهره وری در عملکرد بهره برداران و ضرورت انجام فعالیت های جدی آموزشی در بحث شتر، آموزش شتر مرغ و سایر ماکیان علاوه بر طیور، آبزی پروری و تاسیس کلینیک تخصصی آبزیان در استان را مورد تاکید قرار داد و برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

در ادامه دکتر محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران به بیان ویژگی های اقتصادی پرورش شتر و نقش آن در توسعه اقتصاد استان و گردشگری پرداخت و خاطر نشان شد؛ علی رغم این که پرورش شتر در این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و قطب پرورش شتر است متاسفانه هیچ نشان و سمبلی از آن در سطح استان دیده نمی شود.

بنا بر این گزارش با توجه به تعامل و نگاه مثبت سازمان دامپزشکی و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی به امر آموزش به عنوان ابزاری قدرتمند و تاثیر گذار، با تاکید بر اینکه در آموزش های کلاسیک و دانشگاهی دامپزشکی کشور جایگاهی مناسب برای شتر دیده نشده است، تاسیس کلینیک تخصصی دامپزشکی شتر در مرکز را به عنوان اولین گام برای ارائه خدمات آموزشی به بهره برداران استان مصوب شد.

همچنین تاسیس کلینیک آموزشی، تشخیصی و درمانی در خصوص بهداشت و بیماریهای شتر در مرکز آموزش زاهدان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان دامپزشکی کشور، برگزاری دوره آموزشی بین المللی در حوزه دامپزشکی شتر به کمک اساتید مجرب داخلی و خارجی در استان و ارائه طرح آموزشی درخصوص توانمندسازی زنان روستایی جهت افزایش بهره وری در تولید مثل از دیگر مصوبات این نشست بود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
زمانی که ما دامپزشکی میخوانیدیم تنها شش دانشکده دامپزشکی وجود داشت و ان زمان هم دامپزشکی با بیکاری دست وپنجه نرم میکرد...وای برما هر وقت حکیم مهر باز میکنم مبینم جایی از ایران دانشکده دامپزشکی وجود داره تاسف میخورم شما با این حجم بیکار در اینده میخواین چه کنید
نظر شما
ادامه