کد خبر: ۴۰۰۲۳



ارزش صادرات محصولات خام و فرآوری شده طیور برزیل با ۵.۷ درصد افزایش از ۶.۸۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۷.۲۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسیده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، انجمن پروتئین‌های حیوانی برزیل با اعلام این خبر افزود، سهم افزایش یاد شده تنها در منطقه خاورمیانه بیش از ۳۳ درصد بوده و ۲.۵ میلیارد دلار آن را شامل می‌شود. بر اساس این گزارش، بزرگترین خریداران محصولات طیور برزیل کشورهای عربستان سعودی (۱ میلیارد دلار)، امارات متحده عربی (۵۱۷ میلیون دلار)؛ عراق (۱۹۲ میلیون دلار) و کویت (۱۹۰ میلیون دلار) می‌باشند .

مفسرین بر این باورند که عدم آلودگی این کشور با ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، روابط دیپلماتیک مناسب با کشورهای مختلف و کیفیت مناسب تولیدات، این کشور را در مسیر توسعه صادرات محصولات طیور طی سال‌های گذشته یاری کرده‌اند .

«دکتر میشل آب»، دبیرکل ABCC گفت: ارقام منتشر شده امروز، نشان‌دهنده تلاش‌های برزیل و خاورمیانه در جهت تقویت روابط تجاری بوده است. افزایش میزان صادرات محصولات طیور این کشور به منطقه خاورمیانه حاکی از افزایش تقاضا برای محصولات با کیفیت برزیل می‌باشد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا این میزان صادرات روز به روز افزایش یابد.


نظر شما
ادامه