کد خبر: ۴۰۰۳۰


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اگر به شیوه فعلی، فعالیت‌های خود را ادامه دهیم، در زمینه تامین تخم‌مرغ و گوشت مرغ بر اثر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» درخصوص دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، اظهار داشت: افراد جامعه به‌مصرف مرغ گرم عادت کرده‌اند، در حالی که میزان تولید صورت گرفته نیاز جامعه مخصوصا در سطح استان تهران را تامین می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: اختلال‌هایی که در مسیر تردد کریدور تهران به سمت قم و از طرف دیگر از قزوین به کرج و از کرج به تهران صورت گرفت باعث شد تا مرغ مورد نیاز استان تهران با تاخیر به دست مصرف‌کننده برسد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز مردم به مرغ گرم بر اثر اختلال در مسیرهای ورودی استان تامین نشد، تصریح کرد: پرورش مرغ گوشتی تا کنون تاثیر جدی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته و بیشترین تلفات کشور در بخش پرورش مرغ تخم‌گذار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر به دلیل تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبوده است، اظهار داشت: هشدار می‌دهیم که اگر به این شیوه فعالیت‌های خود را ادامه دهیم در زمینه تامین تخم‌مرغ و گوشت مرغ بر اثر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مشکل مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بارش برف در روزهای اخیر امیدواری جنب‌وجوش ویروس این بیماری تا حدودی کنترل شود.


نظر شما
ادامه