کد خبر: ۴۰۰۴۱
 

یک موسسه خیریه که توسط «بیل گیتس» میلیاردر میکروسافت تاسیس شده است، 28 میلیون پوند را به مبارزه با انتشار جهانی بیماری‌های دام اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بیل گیتس این موضوع را در بازدید از دانشگاه ادینبورگ انگلستان، اعلام نمود. همچنین وی رسما 35میلیون پوند را با هدف محافظت از ایمنی منابع غذایی به آکادمی کشاورزی جهانی و امنیت غذایی اختصاص داد.

این آکادمی به عنوان مرکز تدریس و تحقیق در زمینه امنیت محیطی و غذایی جهانی و توسعه پایدار روستایی در جهت رفاه حال انسان‌ها و حیوانات فعالیت دارد. همچنین در راستای فعالیت‌های آموزشی، پذیرای دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، جهت تربیت رهبران آینده با دانش و مهارت لازم جهت مبارزه با چالش‌های پیش رو در صنعت دامپروری و دامپزشکی و سلامت دام می‌باشد.

در طی این ملاقات، بیل گیتس اعلان داشت مبلغ 28 میلیون پوند از موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس را اختصاص به اتحادیه جهانی داروهای دامپزشکی در ادینبورگ انگلستان (GALVmed) داد. عملکرد این اتحادیه، جهت بهبود دسترسی و تامین اعتبار مالی واکسن‌های دامپزشکی، داروها و تشخیص در کشورهای در حال توسعه می‌باشد.

بیل گیتس گفت: از آنجا که بیش از یک میلیارد نفر در فقیرترین کشورهای جهان زندگی می‌کنند، کشاورزی و دامپروری بایستی در این کشورها توسعه یابد. با کمک مطالعات و تحقیقاتی که توسط ذهن‌ توانمند دانشمندان در ادینبورگ هدایت می‌شود، گام‌های بزرگی در جهت بهبود سلامت و بهره‌وری دام بر داشته خواهد شد.

منبع: fwi.co.uk

 

نظر شما
ادامه