کد خبر: ۴۰۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: تب برفکی در دو روستای گناباد شایع شده و دستور قرنطینه دام‌ها در این روستاها صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح توس، «دکتر محمد رشتی باف» ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان ضمن اشاره به گزارشات در خصوص تب برفکی که دامداران اعلام کرده اند، اظهار کرد: تب برفکی یک بیماری بومی در منطقه خاورمیانه است و در حال حاضر در سطح استان نیز گزارشاتی در خصوص این بیماری به دست ما رسیده که خوشبختانه در حال حاضر این بیماری در استان مهار شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما شیوع این بیماری از دو کانون در گناباد بوده که روستاهای بیلند و قوژد می باشد که در این کانون ها ماده ضدعفونی توزیع شده و دستور قرنطینه دام های این دو کانون صادر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی تصریح کرد: شیر تولیدی از دامداری های آلوده به هیچ عنوان نباید به مراکز جمع آوری برده شود و این شیرها باید مستقیماً به کارخانه ارسال تا پاستوریزه شوند.

وی افزود: در خصوص اطلاع رسانی این بیماری ضعیف عمل شده و این را قبول داریم و این امکان وجود داشت تا به دامداران اطلاع رسانی و آموزش های لازم جهت پیشگیری انجام شود.

رشتی باف با اشاره به واکسن های موجود در بازار افزود: افزایش قیمت واکسن های فرانسوی صحت دارد، ولی این افزایش به دلیل این بیماری نبوده و واکسن های مریال سری جدید که فرانسوی ماست قیمت آن افزایش یافته و واکسن رازی ایرانی که در بازار وجود دارد مورد تایید ما و به خوبی جواب داده است.

وی افزود: در صورتی که سازمان دامپزشکی واکسن مورد نظر را در اختیار ما قرار دهد آمادگی واکسینه کردن تمام دام های گناباد را داریم که این مهم نیاز به پیگیری های کلان در تهران دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به زودی برای بررسی دقیق تر موضوع کارشناسانی به محل های آلوده اعزام خواهند شد تا ظرف چند روز آینده گزارش دقیقی از میزان آلودگی این بیماری در گناباد تهیه شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ضمن تشکر از بروز و به لحظه بودن جکیم مهر،اگر تصمیم به جبران ضعف اطلاع رسانی دارند. در پورتال اداره کل خراسان رضوی هیچ خبری از این بیماری و حتی این مصاحبه تا این لحظه نیست.
نظر شما
ادامه