کد خبر: ۴۰۰۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی تهران، همدان و کرمان

 

برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی برای مسئولان روابط‌عمومی ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور


دوره آموزشی دو روزه خبرنویسی برای مسئولان روابط‌عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌های کشور در سازمان مرکزی برگزار شد.
 به منظور آشنایی هر چه بیشتر مسئولان روابط‌عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌های کشور با اصول نوین خبرنویسی دوره آموزشی دو روزه‌ای در روزهای 8 و 9 آبان ماه سال‌جاری در سالن کنفرانس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
در این دوره آموزشی دکتر ابراهیم جعفری دارای دانشنامه دکتری علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس ارتباطات اجتماعی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، جدیدترین اصول خبر نویسی، اهمیت و ارزش‌های خبری و لزوم سرعت عمل در انعکاس به موقع اخبار را به شرکت‌کنندگان در این دوره تشریح کرد.

-------------------------------------

 

کسب رتبه دوم میزان رضایتمندی مراجعین توسط اداره کل دامپزشکی استان همدان
 
اداره کل دامپزشکی استان همدان رتبه دوم میزان رضایتمندی ارباب رجوع را در بین ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور از آن خود کرد .

دکتر کریمی مخصوص ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق و اجرای ایده های دولت محترم و عمل به شعار « دولت پاسخگو » و با استناد به ارائه  خدمات با کیفیت و مطلوب  به مردم و برخورد مناسب با مراجعان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان هر ساله «  طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاههای عمومی و دولتی » به اجرا در می آید .

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح شناسائی و طبقه بندی دستگاههای اجرائی و خدماتی از نظر میزان رضایتمندی مراجعان از دستگاه ها است تا بتوان با مقایسه روند سالانه یافته ها مانند میزان  و نحوه اطلاع رسانی به مراجعان، میزان اعتماد مراجعان به دستگاه ها ، نوع رفتار کارکنان و در نهایت میزان رضایتمندی مراجعان از ارائه خدمات  مطلوب دستگاه های دولتی ارزیابی نمود. 

دکتر کریمی در مورد چگونگی دست یابی اداره کل دامپزشکی استان همدان به این رتبه گفت: با ارزیابی های به عمل آمده از دستگاههای اجرائی  سراسر کشور و اعلام نتایج آن به وزارت خانه ها و سازمان های مرکزی توسط معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری رتبه های ادارات کل دامپزشکی استانهای سراسر کشور از طرح مزبور اعلام و اداره کل دامپزشکی استان همدان با امتیاز 62/88 رتبه دوم را کسب نمود .

مدیر کل دامپزشکی در ادامه از همکاران صدیق و پر تلاش خود در سطح استان تقدیر و تشکر نمود و گفت : دستیابی به موفقیت ها امکان پذیر  نمی باشد مگر با همدلی و تلاش صادقانه همکاران لذا احراز این رتبه را به کلیه همکاران در سراسر  استان که در سال همت مضاعف و کار مضاعف توانستند با کسب این مقام نامگذاری این سال را تحقق بخشند تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامت و سعادت دنیوی و اخروی را برای همگی آنان مسئلت دارم .

 

--------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
ترددهای غیرمجاز در انتقال عوامل بیماری‌زای اسب نقش موثری دارد

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ترددهای غیرمجاز در تسریع انتقال عوامل بیماری‌زای اسب نقش عمده و موثری دارد.

دکتر غلام‌رضا زیدآبادی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کشور ایران با وجود وضعیت اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی و بنابر تنوع مدیریت پرورش اسب و اسب داری همواره در معرض تهدید عوامل بیماری‌زای مختلف بوده است.

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت‌های روزافزون علم دامپزشکی در حفظ و تأمین بهداشت و کنترل بیماری‌ها، مهمترین عامل در تضمین سرمایه‌گذاری در این بخش و شرکت در عرصه مسابقات بین‌المللی بوده است.

زیدآبادی گفت:همجواری کشور ایران با کشورهای متعدد که بعضاً هم از وضعیت بهداشتی مطلوبی برخوردار نیستند و وجود مرزهای طولانی با این کشورها نظیر افغانستان، پاکستان، عراق و ... همواره انتقال عوامل بیماری‌زا به واحدهای پرورش اسب را متحمل می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: از طرفی ترددهای متعدد که گاهی هم به صورت غیرمجاز انجام می‌شود و شرکت در مسابقات متعدد که معمولاً به صورت متوالی در اقصی نقاط کشور و حتی در سایر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برگزار می‌شود، در تسریع انتقال عوامل بیماری‌زا نقش عمده و موثری را ایفا می‌کند.

زیدآبادی تصریح کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور که 11 و یک دهم درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است و همجواری با شش استان و قرار گرفتن در مسیر انتقال تردد دام از سمت کشورهای شرقی نظیر پاکستان و افغانستان باعث شده از این قاعده مستثنی نباشد و هر لحظه شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک بین اسب و انسان در واحدهای پرورش اسب استان که تعداد این واحدهای نگهداری نیز به صورت جهشی در حال افزایش است، تهدید جدی تلقی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: اطلاع اسب داران و همکاران دامپزشکی از مقررات قرنطینه‌ای، شناخت عوامل بیماری‌زا، راه‌های کنترل و تشخیص و آگاهی از مهمترین بیماری‌های رایج استان می‌تواند در کنترل این بیماری‌ها نقش موثری را ایفا کند.

وی گفت: بررسی تاریخ ایران زمین بدون در نظر گرفتن نقش اسب در این مرز و بوم تمدن ساز موضوعی انکارناپذیر است، اهمیت این حیوان نجیب در ایران باستان، خلق اسطوره‌های شاهنامه، انعقاد قراردادهای تجاری گذشته و نقوش حکاکی شده در مجموعه تخت جمشید گواه بر عظمت پرورش اسب و توجه ویژه به سوارکاران در ایران است.

 

نظر شما
ادامه