کد خبر: ۴۰۰۶۷



مدیرعامل شرکت آبزی پرور محلات گفت: زیرساخت انتقال واحدهای تولیدکننده ماهیان زینتی به خارج از محدوده شهری فراهم نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد شاهرخی» در نشست استاندار با فعالان اقتصادی شهرستان محلات، با اشاره به قدمت 38 ساله تولید و پرورش و تکثیر ماهیان زینتی، خاستگاه این صنعت را محلات دانست.

وی مزایای این صنعت را برشمرد و گفت: این صنعت مزایای زیادی نسبت به آبزی پروری و کشاورزی دارد زیرا امکان فعالیت در واحدهای کوچک با سرمایه گذاری اندک در این بخش وجود دارد. همچنین با توجه به تقاضای بالای کشورهای همسایه، این صنعت ارزآوری فوق العاده‌ای برای کشور دارد.

وی دیگر مزایای این صنعت را مصرف بهینه آب نسبت به سایر تولیدات کشاورزی دانست و گفت: با ایجاد زیرساخت صادراتی در شهرستان، امکان صادرات به 4 کشور در حال حاضر مهیا شده و هم اینک توانسته ایم با دانش افزایی رتبه یک کشوری در تنوع گونه با تکثیر 32 گونه را کسب کنیم ولی رتبه دوم تولید در کشور را بدلیل مشکلات فراوان از جمله عدم هماهنگی میان دوایر و دستگاه های دولتی از دست داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: از سال 91 دامپزشکی امکان ایجاد کارگاه در محدوده شهر را محدود کرده در حالی که هیچگونه زیرساختی در بیرون محدوده شهری در این حوزه فراهم نیست و این امر باعث بروز مشکلاتی برای فعالان این بخش شده است.

شاهرخی عدم بهره برداری از شهرک ماهیان زینتی علیرغم کلنگ‌زنی‌های متعدد را یکی دیگر از مشکلات این حوزه خواند و خاطر نشان کرد: در 9 سال گذشته شهرک ماهیان زینتی محلات به دفعات کلنگ‌زنی شده ولی همچنان به نتیجه نرسیده و همچنان زمین به متقاضیان واگذار نشده است و با توجه به وضع قانون جدید در سال 91 به علت عدم تمدید پروانه های واحدهای درون محدوده شهری 13 واحد تعطیل شده است. متاسفانه دولت برای ایجاد اشتغال در این بخش مسیر اشتباهی را انتخاب کرده که باعث افزایش هزینه‌ها شده است.


نظر شما
ادامه