کد خبر: ۴۰۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



با تایید وجود 6 کانون بیماری تب برفکی در غرب شهرستان گرمسار ، اقدامات قرنطینه ای و پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر محمد سعیدی» مدیر کل دامپزشکی استان گفت: بیماری تب برفکی به صورت تک کانونی و موردی در استان مشاهده شده و پارسال 41 مورد و امسال هم 12 مورد از آن گزارش شده که کانون آن در 45 روز گذشته در غرب شهرستان گرمسار مشاهده شده است.

سعیدی افزود: تب برفکی شرایط خزنده ای به خود گرفته و ممکن است شیوع پیدا کند و این بیماری یک بیماری ویروسی و عفونی در بین نشخوارکنندگان است و علائم آن هم زخم‌های دهانی، زخم در سم، زخم در پستان ،لنگش، و افت شیر و کاهش 25 درصدی وزن دام های سنگین و تلفات دام های زیر یک سال است.

وی افزود: امسال 100 هزار راس دام سنگین و 635 هزار راس دام سبک در استان واکسینه شدند ولی این بیماری با واکسن جلوگیری نمی‌شود.

سعیدی از روستاییان و عشایر خواست ضمن خودداری از خرید دام‌های بدون هویت بهداشتی ، تراکم دام سنگین خود را کاهش دهند و دام‌هایی را که پروار کردند کشتار کنند تا دچار این بیماری نشوند .

وی از دامداران خواست اگر علائم تب برفکی را در دامداری‌های خود مشاهده کردند به دامپزشکی‌های شهرستان یا به سامانه 1512 اطلاع دهند تا از شیوع آن جلوگیری شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
امیدوارم حکیم مهر گزارشی در مورد ریشه یابی چرایی استفاده از واکسن هندی ک مایه کوبی کردن یا نکردنش تاثیر چندانی در پیشگیری ندارد تهیه نماید
نظر شما
ادامه